26.01.2020

Prajitura cu mere si bezea

Aceasta delicioasa prajitura a fost desertul nostru din acest weekend. Se face relativ usor, contine ingrediente ieftine si la indemana oricui si este foarte foarte buna. Recomand cu drag sa incercati si voi reteta...sper din inima sa va placa💙!

Daca probati reteta mea de Prajitura cu mere si bezea sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

    Ingrediente
    Blat:

  • 5 galbenusuri
  • 175 g zahar(7 linguri)
  • 300 g faina(12 linguri)
  • 100 ml ulei(8 linguri)
  • 150 ml lapte(12 linguri)
  • 1 lingura esenta de vanilie
  • 1 pliculet praf de copt(10 g)
  • un varf cutit de sare
    Bezea:
  • 5 albusuri
  • 150 g zahar(6 linguri)
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • un varf cutit de sare
    Umplutura:
  • 1,3 kg mere(am folosit mere rase la borcan pentru iarna-reteta aici)
  • 5 linguri de zahar
  • ½ lingurita scortisoara pudra





Mod de preparare:

Mai intai ne ocupam de umplutura: Spalam si curatam merele de coaja si cotoare, apoi le dam pe razatoarea mare. Le punem intr-o cratita impreuna cu zaharul. Punem cratita pe foc iute si calim merele pana se evapora zeama pe care aceasta si-o lasa. La sfarsit adaugam pudra de scortisoara si lasam merele sa se raceasca.
Aprindem cuptorul la foc mediu(180°C) si tapetam o tava(25x 35 cm) cu hartie de copt. Eu am udat interiorul tavii cu apa ca sa se aseze hartia mai bine in ea. Cernem faina impreuna cu praful de copt si cantarim/masuram restul ingredientelor ca sa le avem la indemana. Separam albusurile de galbenusuri.
Blat:
Mixam galbenusurile cu zaharul si sarea pana acestea se albesc si cresc in volum. Turnam uleiul in fir subtire(ca la maioneza) in timp ce mixam. Adaugam esenta, apoi cu mixerul la viteza mica incorporam treptat faina amestecata cu praful de copt alternand cu laptele.
Ne va iesi o compozitie putin mai groasa ca cea de chec. Dam tava la cuptor pentru aproximativ 15-20 de minute pana blatul este ferm la atingere.
Bezea:
Pune sarea peste albusuri si le mixam pana devin spuma. Adaugam zaharul si zaharul vanilat in 2-3 reprize si mixam bine pana se dizolva complet. Trebuie sa ne iasa o bezea tare si lucioasa.
*
Scoatem tava cu blatul din cuptor, punem merele din loc in loc cu lingura si nivelam. Peste mere intindem bezeaua, apoi cu furculita trasam niste linii serpuite. Reintroducem tava in cuptor pentru aproximativ 15 minute pana bezeaua se rumeneste usor deasupra.
Cand este gata, lasam prajitura sa se raceasca in tava, apoi o scoatem cu hartie cu tot. O portionam si o servim alaturi de cei dragi. Sa va fie de folos!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z






















4 comentarii:

  1. Liliana20/12/22

    Buna ziua! Multumesc pentru retetele minunate pe care le postati! Cat timp poate fi pastrata prajitura de mere cu bezea? Se pastreaza in frigider? Sarbatori binecuvantate cu dragoste si pace!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Da, se pastreaza in frigider mai mult de o saptamana. Sarbatori frumoase sa aveti si voi!

      Ștergere
  2. Anonim16/9/23

    Mulțumesc frumos sînt nemaipomenite

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru vizita, aprecieri si comentariu. O zi minunata sa ai! ❤️

      Ștergere