17.12.2017

Caltabos

Retetele de caltabos difera de la o regiune a tarii la alta. Astazi va prezint reteta pe care o stiu de la mama, care se se face la noi, in zona Buzaului.



Daca probati reteta mea de Caltabos, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata.

    Ingrediente:
  • 2 kg carne de porc (carne de lucru, fleica, carne grasa)
  • 400 g plaman
  • 150 g orez
  • 3 cepe mari
  • sare
  • piper
  • cimbru
  • boia dulce si iute
  • 2-3 frunze de dafin

Mod de preparare:
Intr-un vas incapator punem la fiert, in apa rece, plamanul. Daca nu aveti sau nu vreti sa folositi plaman se poate renunta la el. Adaugam putina sare si 2 frunze de dafin si lasam sa fiarba aproximativ 10 minute dupa primul clocot. Dupa acest timp il scoatem din apa si il lasam sa se raceasca. Cand s-a racit, taiem plamanul si restul de carne in bucatele. Curatam si spalam ceapa, apoi o taiem in 4. Le trecem pe toate prin masina de tocat.  Eu am folosit o sita de marime medie, daca doriti puteti folosi una cu orificii mai mici.
Punem tocatura intr-un vas incapator si adaugam orezul spalat, sare si condimente. Eu pun cam 15 g de sare la kg de carne. Amestecam bine si gustam sa vedem daca compozitia este destul de sarata si condimentata.
Umplem intestinele cu ajutorul masinii speciale sau cu masina de tocat la care vom atasa dispozitivul pentru umplut carnatii/lebari/caltabosi. Intestinele nu trebuie sa fie indesate cu amestecul de carne pentru ca la fiert orezul se umfla si pot plezni. Legam capetele matelor cu sfoara, apoi le unim. Cam asta-i tot. Putem pastra caltabosii mai mult timp in congelator.
Cand vrem sa-i fierbem, ii scoatem din congelator si ii lasam sa se decongeleze intr-un loc mai racoros sau in frigider. Ii intepam in mai multe locuri cu o scobitoare si ii punem intr-o oala cu suficienta apa rece. Adaugam putina sare si o frunza de dafin. Fierbem caltabosii la foc mic aproximativ o ora. Daca apa scade, mai adaugam alta apa fierbinte. Caltabosul este bun si cald si rece. In zona noastra caltabosul nu se preseaza, iar in imaginea de prezentare de mai sus caltabosul era caldut atunci cand l-am taiat. Un deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de APERITIVE/GARNITURI







Aici gasiti reteta pentru LEBAR DE CASA.

Aici gasiti reteta pentru TOBA DE PORC.

24 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Cu drag! Sarbatori cu bine!

      Ștergere
    2. Anonim28/11/22

      Pune orezul într-un tifon și fierbel odată cu organele nu se mai umfla în mat iar caltaboși prăjește-l când vrei sa îl mananci încearcă nu te costa nimic

      Ștergere
    3. O idee excelenta.

      Ștergere
  2. ARATA MINUNAT .MULTUMESC .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pup, cu mult drag! Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu!

      Ștergere
    2. Anonim2/1/24

      La fel fac și eu, dar îi pregătesc La cuptor!

      Ștergere
    3. Am incercat si eu la cuptor...este absolut delicios.

      Ștergere
  3. Sunt super toate retetele.Gemu de gutui l-am facut dupa reteta dv.Sarbatori fericite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ma bucur ca iti plac, o zi minunata sa ai!

      Ștergere
  4. Anonim20/11/22

    Foarte buni Mulțumim

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim27/11/22

    Buna ,retetele sant bine venite.Multumum ca existati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru aprecieri, o zi frumoasa sa aveti!

      Ștergere
  6. Anonim27/11/22

    toate retetele imi placmultumim

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru vizita si aprecieri.

      Ștergere
  7. Anonim28/11/22

    Arata bine
    Spor in tuate

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim18/11/23

    Foarte buni! Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim18/11/23

    Prefer fără șorici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigura ca si asa este delicios. O zi frumoasa!

      Ștergere