13.09.2018

Prajitura turnata cu mere

Este absolut minunata aceasta prajitura. Este rapida, ieftina si se prepara in doi pasi si trei miscari. ✌ Se poate face si cu alte fructe sau branza ...merita ca sa salvati reteta...o recomand cu drag! ❤


Daca probati reteta mea de Prajitura turnata cu mere  sau orice alta reteta de pe blogva astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe pagina de Facebook, Facebook.



Pentru masurarea ingredientelor folosim o cana cu capacitatea de 250 ml.
    Ingrediente
    Blat
:

  • 3 oua medii 
  • 1 cana(nu prea plina) cu zahar 
  • 2 cani faina 
  • ½ cana ulei 
  • ½ cana apa minerala 
  • 1 pliculet praf de copt(10g) 
  • 1 lingurita esenta de vanilie 
  • un varf cutit de sare 
    Umplutura:
  • 1,500 kg mere 
  • 5-6 linguri cu zahar sau dupa gust 
  • ½ lingurita scortisoara pudra 
    In plus:
  • zahar pudra pentru presarat deasupra 


Mod de preparare:

Spalam merele, le stergem de apa, apoi le curatam de coaja si cotor. Le dam pe razatoarea mare si le punem intr-un vas impreuna cu zaharul. Punem vasul pe foc mediu si calim merele pana scade toata zeama lasata. Cand sunt gata, luam vasul de pe foc, adaugam scortisoara si lasam sa se raceasca.
Aprindem cuptorul la foc mediu(180ºC).
Asternem hartie de copt intr-o tava(25x35cm).
Spargem ouale in vasul mixerului sau intr-un bol si punem peste ele sarea si zaharul. Mixam totul pana compozitia isi dubleaza volumul si zaharul se dizolva complet. Turnam uleiul in fir subtire in timp ce mixam. Reducem viteza mixerului si incepem sa incorporam treptat faina cernuta cu praful de copt alternand cu apa minerala. Aromatizam cu esenta. La final compozitia v-a arata ca una de clatite, putin mai groasa.
Turnam jumatate din aluat in tava pregatita dinainte si o dam la cuptor pentru aproximativ 10-12 minute sau pana capata consistenta. Scoatem tava din cuptor, intindem merele calite deasupra aluatului incepand dintr-o margine a tavii(eu le-am pus cu lingura si le-am intins usor cu o furculita). Turnam deasupra celalata jumatate de aluat, nivelam cu o spatula sau lingura si reintroducem tava in cuptor pentru aproximativ 40-45 de minute sau pana prajitura se rumeneste frumos deasupra. Cand este gata, scoatem tava din cuptor si lasam prajitura sa se raceasca in ea. O portionam cand este rece si o presaram cu zahar pudra. Bu-na-ta-te!!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.

31 de comentarii:

  1. Am facut placinta "turnata" cu mere si este minunata! I-am dat reteta si mamei mele. A fost pentru prima oara cand am facut aceasta reteta si a iesit extraordinar de buna si aspectuoasa. Multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Ma bucur mult sa aud asta. Te pup, o seara frumoasa!

      Ștergere
    2. Anonim25/9/23

      Superrrrr ,mulțumesc 😘

      Ștergere
    3. Cu drag. Iti multumesc si eu pentru vizita si aprecieri! 😘

      Ștergere
  2. Absolut delicioasa, am descoperit rețeta în urma cu 2 luni și de atunci este preferata mea și o fac mai mereu! Foarte gustoasa și aspectuasa!! Mulțumim mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag! Ma bucur ca este si pe gustul vostru, o seara frumoasa sa aveti!

      Ștergere
  3. Abia astept sa o fac .Aceasta reteta este foarte buna !!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, pe langa faptul ca este buna, mai este si rapida. Pup, o zi frumoasa!

      Ștergere
  4. Acum am bagat-o la cuptor. Abia astept să o savurăm. Mulțumim pentru rețetă! Ești genială!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Oana! Cum ti-a iesit prajitura? :)

      Ștergere
    2. Delicioasă!!! Mulțumim! Azi vreau să încerc salata cu legume pentru iarnă. 😊

      Ștergere
    3. Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu! Sa ai spor!

      Ștergere

  5. O prăjitură delicioasă și foarte rapidă!
    Mulțumesc mult ptr rețetă!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mulțumesc pentru rețetă.tocmai am făcut-o în seară asta este foarte bună.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mulțumesc pentru rețetă.tocmai am făcut-o în seară asta este foarte bună.

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim11/9/22

    Căutam o rețetă de prăjitură cu mere.Am ales-o pe a dvs.Este foarte bună și rapidă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ma bucur mult ca ti-a placut. Te invit sa ma urmaresti in continuare ca sa te inspir si cu alte retete ala fel de delicioase.

      Ștergere
  9. Anonim15/10/22

    Buna ziua,cu ce se poate inlocui apa minerala de la prajitura turnata cu mere.? Multumesc

    RăspundețiȘtergere