03.05.2019

Tort cu rulada si crema de iaurt

Ieri l-am sarbatorit pe sotul meu si cu o zi in urma m-am hotarat sa fac un tort racoros si delicios. A fost alegerea perfecta...musafirii mei au mai cerut si-a doua felie. Recomand cu drag sa-l faceti si voi!!❤


Daca probati reteta mea de Tort cu rulada si crema de iaurt, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
    
    Ingrediente:
   Blat:
  • 4 oua
  • 4 linguri zahar(100 g)
  • 4 linguri faina(100 g)
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • un varf cutit de sare
   Crema:
  • 500 g smantana pentru frisca
  • 400 g iaurt cu fructe(am folosit iaurt cu caise)
  • 4 linguri zahar pudra cu aroma de vanilie
  • 10 g gelatina granule
    In plus:
  • 1 cutie(820 g) compot de caise
  • cateva cirese confiate(optional)


Mod de preparare:
Prima data preparam rulada. Ingredientele si modul de preparare le gasiti aici.
Scoatem fructele din compot, le punem intr-o strecuratoare si le lasam la scurs. Pastram zeama, o vom folosi mai tarziu.
Blat:
Spargem ouale separand albusurile de galbenusuri. Peste albusuri adaugam putina sare si le mixam spuma. Aduagam lingura cu lingura zaharul si zaharul vanilat. Mixam bine pana obtinem o bezea tare si lucioasa. Cu mixerul la viteza mica incorporam, pe rand, galbenusurile. Lasam mixerul deoparte si adaugam treptat faina cernuta  amestecam usor cu o spatula, de jos in sus. Punem compozitia intr-o forma rotunda cu inel detasabil(26 cm diametrul), tapetata cu hartie de copt. Dam forma la cuptorul preinclazit(180 
°C) pentru aproximativ 20-25 de minute sau pana blatul trece testul scobitorii: infigem o scobitoare in mijlocul blatului si daca iese curata, fara aluat prins de ea, inseamna ca blatul este copt. Cand este gata, scoatem blatul din tava si cand se raceste il taiem in doua foi. Este bine ca blatul si rulada sa le facem cu cateva ore inainte, in acest fel se vor taia mai bine.
Crema:
Punem pentru 10-15 minute gelatina la hidratat in 100 ml zeama din compot.
Dupa acest timp, o incalzim putin(fara sa fiarba!...maxim 50 grade), doar cat sa se topeasca granulele. Cand se racoreste o amestecam cu iaurtul rece.
Smantana pentru frisca si iaurtul trebuie sa fie foarte reci, sa stea peste noapte in frigider. Punem in vasul mixerului sau in alt vas smantana pentru frisca si adaugam zaharul pudra. Mixam pana aceasta prinde consistenta (nu mixam prea mult ca sa nu se taie), apoi adaugam treptat iaurtul amestecat cu gelatina si continuam mixarea la viteza mica. In maxim un minut dupa ce adaugam iaurtul crema ar trebui sa fie gata. Taiem bucatile de fructe si 3/4 din ele le adaugam in crema de frisca si iaurt. Amestecam usor cu o spatula si dam crema la frigider pana pregatim forma in care vom asambla tortul.
Asamblare:
Punem o foaie de blat in forma in care l-am copt. Taiem rulada in 18 felii. 12 dintre ele le asezam pe marginile tavii. Punem jumatate din crema, nivelam si asezam si a doua foaie de blat. O insiropam putin cu cateva linguri din zeama din compot, apoi punem restul de crema si nivelam. Deasupra decoram cu feliile de rulada si fructele ramase. Dam tava cu tortul la frigider pentru cel putin 4-5 ore sau cel mai bine peste noapte. Dupa acest timp indepartam cu atentie inelul tavii, apoi feliem si servim tortul. Deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💝. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate retetele mele de DULCIURI.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!

Confidenţialitate si termeni

https://policies.google.com/technologies/partner-sites