29.02.2016

Sirop de menta


Se poate folosi la diverse prajituri sau inghetate si nu numai.



loading...

      Ingrediente:
  • 200 g frunze de menta
  • 1kg de zahar
  • 1 1/2 litru apa
  • colorant alimentar verde(optional)


Mod de preparare:
Frunzele de menta le-am spalat bine si le-am lasat la zvantat.
Am pus apa cu zaharul intr-un vas, pe foc mic. 
Dupa ce zaharul s-a topit am adaugat menta, am acoperit cratita cu capac si am lasat 15 minute sa fiarba pana menta si-a schimbat culoarea.
Cand menta si-a schimbat culoarea am scos-o cu o spumiera (se poate strecura) .




"Ceaiul' rezultat l-am lasat sa fiarba la foc foarte mic in jur de 3 ore .
Am facut testul cu picatura, ca la dulceturi. 
Cand a fost aproape gata am adaugat colorant alimentar si am mai lasat cateva minute sa fiarba.
Am strecurat siropul printr-o sita in care am pus un tifon. 
Am turnat siropul fierbinte in sticle sterilizate, apoi le-am inchis ermetic si le-am lasat pana a doua zi acoperite cu un prosop gros 












loading...
loading...

16 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Mariana, este optional. Am sa modific si in reteta. O seara frumoasa!

      Ștergere
  2. Multumesc ....si colorant verde . este lichid??...de la ce firma?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mariana, am folosit colorant gel de la Dr.Oetker. Si eu iti multumesc pentru vizita! O zi frumoasa in continuare!

      Ștergere
  3. Anonim1/7/16

    Se poate bea cu apa minerala si gheata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desigur, este una dintre cele mai bune bauturi racoritoare. Te pup, o zi fumoasa sa ai!

      Ștergere
  4. Anonim28/7/16

    cat e de GENIALA reteta asta! Mai ales pe caldurile astea, o bautura super faina. Trebuie sa fac! mersi mult de tot Gicuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Multumesc si eu!!

      Ștergere
  5. Daca vorbiti de colorant nu ma intereseaza . otrava

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Colorantul este optional,Aura...

      Ștergere
  6. Toma Irina10/5/17

    Ce cantitate de sirop ati obtinut din prepararea ingredientelor de mai sus ? Multumesc .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irina, am obtinut aproximativ 1 litru de sirop foaarte gros. Te pup si-ti mltumesc de vizita <3

      Ștergere

..

Articole recente