07.07.2020

Visinata de casa

Visinata se prepara usor si este una dintre cele mai populare bauturi de casa. Este aromata si are gust dulce, fructat. La fel se face si murata, afinata, caisata, etc.💜



Daca probati reteta mea de Visinata de casa, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut.
     
      Ingrediente:
  • 6 kg visine
  • 3 kg zahar
  • 3,5 kg alcool dublu rafinat de 90°


Mod de preparare:

Spalam visinile indepartand frunzele si coditele, apoi le lasam la scurs in strecuratori. Cand sunt scurse le asezam intr-o damigeana(am folosit una de 15 litri) in straturi alternative cu zaharul. Avem grija ca ultimul strat sa fie de zahar. Punem pe gura damigenii o panza curata sau un tifon impaturit in mai multe straturi si il legam cu un elastic sau sfoara. Punem damigeana in camara, beci sau intr-un loc ferit de razele soarelui. Agitam zilnic(seara si dimineata) damigeana ca fructele sa se amestece cu zaharul si acesta sa se dizolve. Eu am tinut-o in beci si zaharul s-a dizolvat complet in 8 zile. Cand zaharul se dizolva si se formeaza siropul adaugam alcoolul. Astupam damigeana cu dop si lasam visinata la macerat aproximativ 6 saptamani. Din cand in cand mai agitam damigeana(macar la 2-3 zile). Dupa acest timp, strecuram visinata si o punem in sticle care se inchid cu dop. Visinile le putem folosi la diverse deserturi. Pozele finale pe care le prezint mai jos sunt facute in ziua in care am adaugat alcoolul peste visine.... deja are o culoare superba.…revin cu alte poze peste 6 saptamani 😊 Daca doriti o visinata mai slab alcoolizata o puteti dilua cu vodka de caliate(fara arome), tuica sau palinca. 
*
La fel fac si caisata(caisele cantarite fara samburi) sau afinata, numai ca las fructele amestecate cu zaharul doar 2-3 zile, apoi adaug alcoolul. Mai las la macerat aproximativ o luna, apoi le strecor. Caisata o strecor printr-o strecuratoare in care pun un tifon impaturit in mai multe straturi...daca este cazul o strecor de doua ori). In caisata pun si miezul de la o mana de samburi.Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca :). Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.













Asa arata visinata mea dupa 6 saptamani, am pus-o in sticle si am degustat-o....foarte buna! 
Aici gasiti reteta LICHIORULUI DE NUCI VERZI.

19 comentarii:

  1. Anonim21/5/22

    What a wonderful recipe, thanks for sharing! Is it possible to substitute 90 proof alcohol for 40 proof vodka? Should the recipe be adjusted? Thanks!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim5/6/22

    MULTUMIM pt reteta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim9/6/22

    Mulțumesc pentru rețete, sunt SUPER!!!👍👏👏👏

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri si vizita.

      Ștergere
  4. Anonim23/6/22

    Buna reteta, frumoasa prezentare ! Si eu procedez la fel si iese o visinata aromata si apreciata ! Succes cu alte postari !

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim27/6/22

    Mulțumim. Rețete gustoase 😘

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim27/6/22

    Foarte buna reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://bunatatidinbucatariagicutei.blogspot.com/2017/11/pilaf-cu-ciuperci.html

      Ștergere
  7. Anonim10/6/23

    👍👍👍🍷

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim10/6/23

    Mulțumesc pentru rețete. Foarte bune

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri.

      Ștergere
  9. Anonim3/7/23

    Mulțumesc ptr sfaturi.

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!