27.03.2017

Tort cu crema de iaurt si frisca

Se prepara rapid, este aspectuos si delicios. Puteti folosi iaurt cu diferite arome, se pot adauga fructe din compot sau fructe de sezon.💜

Daca probati reteta mea de Tort cu crema de iaurt si frisca, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite...omul cat traieste invata💜.


    Ingrediente:
  • 400 g iaurt cu fructe(am folosit iaurt cu mure)
  • 500 ml frisca lichida indulcita
  • 10 g gelatina granule
  • 100 ml apa rece
  • 48 bucati piscoturi
  • 1 cana mure (am avut congelate)
  • 4 linguri zahar pudra cu gust de vanilie 
   Sirop:
  • 400 ml apa
  • 6 linguri zahar
  • 1 lingurita coaja de lamaie
  • 1 fiola esenta de vanilie


Mod de preparare:
Murele le-am lasat la dezghetat intr-o strecuratoare.
Prima data am pregatit siropul:
Am pus toate ingredientele, mai putin esenta, intr-o cratita pe foc mic si am tinut-o pana s-a dizolvat zaharul. Am dat deoparte, am adaugat esenta si am lasat siropul sa se raceasca.
Gelatina am pus-o la hidratat in cei 100 ml apa rece pentru aproximativ 15 minute, apoi am incalzit-o putin(atentie!... nu trebuie sa fiarba.) si am amestecat bine pana s-a lichefiat.
Am imbracat un vas de plastic( dimensiune 27x17x10 cm) in interior cu folie alimentara. Am lasat folia sa cada pe margini ca sa pot acoperi tortul la final. Puteti asambla tortul intr-o tava mare de cozonac.
Am pus frisca rece intr-un bol si am mixat-o 1-2 minute, am adaugat zaharul lingura cu lingura, apoi iaurtul si gelatina racita. Am incorporat murele amestecand usor cu o spatula. Am dat crema la frigider pentru aproximativ 10 minute.
Cat timp crema a stat la frigider am asezat pe marginile interioare ale vasului (pregatit mai inainte) piscoturi trecute rapid prin siropul rece. Am pus jumatate din crema, peste crema am asezat un strat de piscoturi usor insiropate, apoi restul de crema si iar piscoturi. Am acoperit tortul cu folia si l-am dat la frigider pentru aproximativ 4 ore pana care crema s-a mai intarit. Dupa acest timp, am rasturnat tortul pe un platou, am indepartat folia, apoi l-am ornat cu mure si fasii mici de kiwi. Am servit tortul cu pofta, alaturi de persoane dragi.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💛. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete de TORTURI.








11 comentarii:

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!