01.10.2018

Rulada pufoasa cu gem

Rulada este un desert simplu, rapid si bun, pe care il putem umple cu diferite creme, frisca si fructe, gem sau ciocolata. Pentru ca aceasta rulada nu contine praf de copt sau alti agenti de crestere, vom avea grija sa mixam foarte bine albusurile cu zaharul, iar faina sa o incorporam treptat, amestecand usor de jos in sus. Recomand aceasta reteta cu incredere! ❤


Daca probati reteta mea de Rulada cu gem, sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.
         

   Ingrediente:
  • 4 oua de marime medie
  • 4 linguri cu zahar(90-100 g) 
  • 4 linguri cu faina(100 g) 
  • 1 lingurita cu coaja de lamaie(optional) 
  • 1 lingurita cu esenta de vanilie 
  • un varf cutit de sare 
    Umplutura:
  • 1 borcan de 300 g cu gem de caise sau gemul care va palce 
    Decor(optional):
  • 5-6 patratele de ciocolata cu 50%cacao(aproximativ 35 g) 
  • 1 lingura lapte 
  • 1/2 lingurita ulei 





Mod de preparare:

Aprindem cuptorul la foc mediu(180°C) si asternem hartie de copt intr-o tava mare(am folosit tava de aragaz). Eu am udat tava inainte de a pune hartia ca sa se lipeasca mai bine de ea.
Spargem ouale separand albusurile de galbenusuri. Albusurile le vom pune in vasul mixerului sau intr-un bol, presaram sarea peste ele si le mixam pana devin spuma. Punem zaharul lingura cu lingura si mixam bine de fiecare data pana acesta se dizolva complet. Incorporam pe rand cate un galbenus si mixam la viteza mai mica. Adaugam esenta si coaja de lamaie. Lasam mixerul deoparte si cu ajutorul unei spatule de bucatarie incorporam in 2-3 reprize faina cernuta. Amestecam usor cu miscari largi, de jos in sus. Turnam aluatul in tava pregatita dinainte, nivelam si o dam la cuptor pentru maxim 15 minute. Dupa primele 12 minute facem testul scobitorii: infigem o scobitoare in mijlocul blatului si daca iese curata, fara aluat prins de ea inseamna ca este copt. Blatul copt va deveni usor auriu si va avea marginile putin rumenite. Nu trebuie lasat mult la copt pentru ca se va intari, iar cand il vom rula o sa se rupa.
Cand este gata, scoatem blatul din tava si il rulam imediat in hartia pe care l-am copt. Il lasam 10 -15 minute sa se racoreasca, apoi il derulam si trecem cu lama unui cutit pe sub el ca sa il dezlipim de pe hartia de copt. Cand se raceste il ungem cu gem si il rulam cat putem de strans. Impachetam rulada in aceeasi hartie strangand bine capetele. Lasam rulada sa stea asa cel putin o ora.
Dupa acest timp, indepartam hartia si asezam rulada pe un platou.
Topim ciocolata impreuna cu laptele si uleiul pe baie de aburi sau la microunde si omogenizam. Trasam linii cu ciocolata topita deasupra ruladei....eu am folosit o seringa de bucatarie, dar se poate folosi si o lingurita.  Dam rulada 10-15 minute la frigider ca sa se intareasca putin ciocolata, apoi o putem felia. Rapida si buna💛!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
















7 comentarii:

  1. Recomand aceasta reteta. Mie mi-a iesit foarte buna. Blatul este pufos si de grosime perfecta pentru rulada. Procedura, daca este respectata, produsul finit iese exact ca in foto, nu este prelucrata imaginea si nu este o minciuna. Gustul blatului este putin sec daca nu lasati rulada sa stea cam o ora dupa ce o asamblati. Noua ne-a fost pofta si nu am asteptat. Categoric, incercati macar odata sa pregatiti aceasta rulada, dupa care decideti singuri si in cunostinta de cauza daca veti repeta reteta. Este comod de facut si se poate intercala prepararea cu usurinta printre celelalte feluri de mancare de care v-ati apucat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, Natasa! Ma bucur mult ca ti-a iesit si placut rulada. Te pup, o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim25/2/19

    Buna ziua!Imi era pofta de ceva dulce zilele trecute,si am facut aceasta rulada.Pur si simplu delicioasa,cu blat pufos��Daca tot am multe borcane de gem.Voi mai repeta aceasta reteta Si buna si rapida.O zi frumoasa va doresc.Flori

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Flori! Ma bucur mult ca ti-a placut rulada. Te pup, o seara frumoasa! <3

      Ștergere
  4. Anonim27/7/22

    Arată f.bine.Cand mă întorc acasă o sa le fac și eu....că tare îmi place să bucataresc...

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim27/8/22

    Super! Rapida și delicioasă!

    RăspundețiȘtergere