08.11.2023

Cremsnit cu aluat foietaj

Prajitura cremsnit este o prajitura delicioasa si nu este prea greu de pregatit. Contine muulta crema vanilata si blaturi din aluat foietaj. Un desert pe care multi dintre noi il adoram, nu-i asa😍?

Daca probati reteta mea de Cremsnit cu aluat foietaj, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata💜.


    Ingrediente
  • 2 bucati aluat foietaj congelat a cate 400g/buc.
    Crema:
  • 6 galbenusuri
  • 1 litru lapte
  • 225 g zahar(9 linguri)
  • un varf cutit de sare
  • 100 g faina(4 linguri)
  • 100 g unt 82% grasime
  • 2 lingurite esenta de vanilie
    Pentru finisat:
  • zahar pudra





Mod de preparare:
Prima data vom face crema ca sa aiba timp sa se raceasca. Scoatem untul din frigider cu o ora inainte de prepararea cremei si il taiem in cubulete. Il lasam deoparte ca sa se inmoaie.
Intr-o cratita cu peretii mai grosi amestecam cu telul in forma de para, galbenusurile cu zaharul si sarea. Punem si faina, amestecam din nou, apoi turnam treptat laptele rece. Amestecam bine ca sa nu fie cocoloase, apoi punem cratita pe foc. Fierbem crema pe foc mic amestecand continuu ca sa nu se lipeasca de fundul si peretii vasului. Cand devine ca o smantana mai groasa(dupa aproximativ 5-7 minute de fierbere) oprim focul de sub cratita. Lasam crema sa se racoreasca putin, apoi punem cubuletele de unt si aromatizam cu vanilie. Amestecam bine pana la omogenizare, acoperim suprafata cremei cu folie alimentara si o lasam sa se raceasca.
Cat timp se raceste crema coacem bucatile de aluat. Aluatul trebuie sa il lasam cateva ore bune in frigider ca sa se decongeleze, preferabil peste noapte. Daca va grabiti il puteti lasa si in bucatarie la dezghetat, dar sa nu fie foarte cald.
Cuptorul trebuie sa fie incins la foc iute( 200 °C). Luam prima bucata de aluat, o desfacem cu atentie din folie si o intindem cu sucitorul foarte putin doar cat sa o indreptam. O asezam in tava captusita cu hartie de copt. O intepam din loc in loc cu furculita, apoi introducem tava in cuptor pentru aproximativ 25 de minute sau pana se rumeneste frumos. Cand este gata, o scoatem din tava cu hartie cu tot si o lasam sa se raceasca. La fel procedam si cu a doua bucata de aluat.
Asamblare:
Asezam prima foaie pe o tava/platou sau chiar in tava in care am copt-o. Eu am pus-o cu hartie cu tot pe un tocator mai mare. Intindem toata crema uniform. Cea de a doua foaie o rupem si o faramitam in bucati mici. Presaram firimiturile pe toata suprafata cremei, apoi cernem deasupra zahar pudra. Lasam prajitura sa stea macar 3-4 ore in frigider, apoi o portionam si o putem servi. Un deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.

Aici gasiti reteta pentru ECLER LA TAVA.

9 comentarii:

  1. Anonim9/11/23

    Un desert minunat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, iti multumesc!

      Ștergere
    2. Anonim12/11/23

      Arata fabulos desertul..este obligatoriu ..untul sa fie de 82 grasime? ..dacă e de 62..? Mulțumesc!

      Ștergere
    3. Anonim12/11/23

      Ma pregătesc ptr mâine,as vrea sa încerc,soțul meu este fan cremsnit:))..

      Ștergere
    4. Buna dimineata! In creme se foloseste unt gras.. O zi frumoasa si spor in toate!

      Ștergere
    5. Anonim13/11/23

      Va mulțumesc ptr răspuns! Am ținut cont de sfatul dvs și a ieșit o prajiturica ...yammmy..delicioasa!O zi minunata sa aveți și multe rețete minunate!

      Ștergere
    6. Cu drag, ma bucur ca v-a placut. O seara frumoasa!

      Ștergere
  2. Anonim19/11/23

    Prajitura copilăriei! Mămica mea făcea aluatul de foi si le cocea pe fundul tăvii. Singura diferenta: nu sfarmam foaia de deasupra. Ea se înmuia de la crema. Mulțumim
    pt. toate rețetele!

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!