01.07.2020

Aluat de pizza cu apa minerala

Din aluatul de pizza cu apa minerala iese un blat usor crocant la exterior si moale/pufos in interior. Se face usor ca orice aluat de paine. Daca nu il folositi pe tot il puteti congela fara nicio problema 😉.


Daca probati reteta mea de Aluat de pizza cu apa minerala sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.


    Ingrediente:
  • 500 g faina
  • 300 ml apa minerala
  • 25 g drojdie proaspata sau 7 g uscata
  • 3 linguri ulei de masline
  • ½ lingurita cu zahar
  • ¼ lingurita sare






Mod de preparare:
Peste drojdie punem zaharul, amestecam si lasam sa se lichefieze. Daca folosim drojdie uscata o amestecam in faina, iar zaharul il dizolvam in apa calduta.
Cernem faina intr-un bol. Punem apa minerala intr-un ibric impreuna cu sarea si o incalzim putin. Facem o adancitura in mijlocul fainii si adaugam drojdia si apa. Amestecam mai intai cu lingura, apoi incepem sa framantam cu mana. Daca aluatul este prea moale mai adaugam putina faina, iar daca este prea tare punem putina apa. Transferam aluatul pe blatul de lucru uns cu putin ulei de masline. Il framantam 5-7 minute adaugand si restul de ulei. Cand este gata, il punem din nou in bol, acoperim bolul cu un prosop de bucatarie sau folie alimentara si lasam aluatul la crescut pana isi dubleaza volumul(aproximativ 45 de minute).
* O alta varianta este sa framantam aluatul de seara si sa il il punem la dospit in frigider, peste noapte. Il scoatem cu cel putin o ora inainte de a pregati pizza.
Rupem bucati din aluatul dospit( mai mari sau mai mici-in functie de marimea tavii in care vom coace pizza) pe care le framantam cateva secunde pe blatul uns cu ulei sau presarat cu putina faina. Il intindem intr-o foaie groasa de aproximativ 5 mm, apoi il punem in tava tapetata cu hartie de copt. Hartia se poate unge cu cativa stropi de ulei, sau daca doriti ca blatul sa fie crocant se poate presara pe ea putin gris. De asemenea, aluatul se poate intinde direct pe hartie de copt, apoi se transfera cu totul in tava. Se pune topping-ul preferat(sos de rosii, mezel branza, legume, peste), apoi introducem tava in cuptorul preincalzit la foc mare (230°C) pentru aproximativ 15-20 de minute sau pana pizza se rumeneste frumos pe margini. Din cantitatile date am facut doua blaturi cu dimensiunea de 32 cm. Am facut o pizza cu branza si una cu ce am avut prin frigider 😊 Cam asta-i tot…eu v-am dat reteta aluatului, voi alegeti topping-ul 😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z
Aici gasiti reteta pentru PIZZA CU MEZELURI.

12 comentarii:

  1. Multumesc

    pt reteta am incercato f buna o voi mai face

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Cu placere! Iti multumesc si eu pentru vizita, te mai astept cu drag!

      Ștergere
    2. Anonim1/9/22

      O să încerc și eu!

      Ștergere
    3. Il recomand cu drag!

      Ștergere
  3. Anonim9/5/22

    Va rog asi dori si eu u.plutura cu branza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Pentru 2 pizza cu diametrul de 32 cm:
      75 g parmezan ras fin
      200 g branza gorgonzola
      200 g mozzarella
      200 g cascaval
      busuioc uscat

      Ștergere
  4. Anonim11/2/24

    F .buna rețeta!Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentu aprecieri. O zi frumoasa!

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!