27.08.2020

Ardei copti in vinegreta cu usturoi

Nu stiu altii cum sunt, dar eu as manca ardei copti in fiecare zi si la orice ora...deliciu de sezon si nu numai!💜

Daca probati reteta mea de Ardei copti in vinegreta cu usturoi (sau alte retete), va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     
    Ingrediente:
  • 1, 3 kg ardei gras
  • 2 lingurite cu sare
    Vinegreta:
  • o cana cu apa rece(250 ml)
  • 2 linguri cu otet din vin
  • 2 linguri cu ulei vegetal
  • o lingurita cu varf de sare sau dupa gust
  • 3 catei de usturoi

Mod de preparare:
Spalam ardeii, ii stergem, apoi ii punem la copt pe tabla speciala, pe o tigaie tip gratar sau pe gratar cu carbuni. Ii rotim ca sa se coaca pe toate partile si pe masura ce se coc ii scoatem intr-un vas de metal/cratita. Presaram sarea peste ei, ii acoperim cu capac si lasam ardeii cel putin un sfert de ora la "aburit”. In acest fel coaja se va desprinde foarte usor de pe ei. Curatam ardeii de coaja clatind degetele din cand in cand cu apa rece. Daca doriti, puteti sa le indeparti cotoarele si semintele. Pe masura ce ii curatam de coaja ii asezam intr-un vas/ bol.
Vinegreta:
Punem apa si sarea intr-un castronel. Amestecam pana sarea se dizolva, apoi adaugam otetul, uleiul si usturoiul tocat cubulete.
Turnam vinegreta peste ardeii copti, ridicam ardeii de codita si ii cufundam de 2-3 ori in vinegreta. Dam ardeii la rece pentru cel putin o ora, apoi ii putem servi ca si garnitura la orice fel de friptura, pilaf sau tocanite. Deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de CONSERVE/MURATURI.






Aici gasiti reteta GOGOSARILOR IN OTET- FARA FIERBERE.

In urma cu cateva zile am adus de la tara mai multe legume proaspete, bio: rosii , ardei gras si kapia. Rosiile le-am transformat in suc, ardeii kapia i-am folosit la zacusca, iar din ardeii grasi am copt o parte, iar resul i-am tocat cubulete si i-am pus in pungute la congelator. Ii voi folosi la tocanite, ciorbe, supe, etc. In curand voi pune ardei copt si la congelator sa avem pentru la iarna…ne plac tare mult, isi pastreaza aroma si aspectul. Voua va plac ardeii? Cum ii pastrati peste iarna?

6 comentarii:

  1. Anonim19/6/22

    DA..SUNT..FOARTE..BUNI..SI..EU..FAC...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru vizita si aprecieri, o zi frumoasa in continuare sa aveti!

      Ștergere
  2. Anonim20/6/22

    Buna ziua, îmi puteți spune vă rog, cum pot sa -i conserv pt iarnă? Pun ardeii in borcane și apoi pun vinegreta peste ei , și -i fierb 15-20 minute?

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim20/6/22

    O bunatate si eu ii fac la fel

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!