26.08.2020

Salata picanta de ardei si ceapa

Salata de ardei iuti, kapia si ceapa este o salata picanta care merge foarte bine la ciorbe, fripturi sau diverse mancaruri. Recomand cu drag sa faceti si voi cateva borcanele 😊.



Daca probati reteta mea de Salata picanta de ardei si ceapa, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.



    Ingrediente:
  • 1,5 kg ardei iuti
  • 750 g ardei kapia
  • 750 g ceapa(galbena si rosie)
  • 1 radacina de hrean
    Saramura:
  • 1 l otet de 9°
  • 2 linguri sare pentru muraturi
  • 400 g zahar
  • 1 lingura piper boabe






La acesata reteta se pot folosi ardei iuti de diferite culori si soiuri. De asemenea, ardeii kapia se pot inlocui cu gogosari sau cu ardei gras carnos, iar ceapa rosie se poate inlocui tot cu ceapa galbena. PS: ardeii sunt de la tara, din gradina tatului meu si a soacrei mele…sa-mi traiasca!
*
Mod de preparare:
Pentru inceput vom steriliza borcanele…sa aveti pregatite 11 borcane de 370 ml: le spalam cu apa calda si detergent de vase, le clatim bine, apoi le asezam pe o tava fara sa se atinga intre ele si fara sa le inchidem cu capace. Capacele le vom pune in tava dupa ce oprim flacara cuptorului. Punem tava cu borcanele in cuptor ( foc mic) timp de 15-20 de minute, apoi oprim focul, asezam si capacele in tava si le lasam acolo sa se raceasca.
Spalam ardeii iuti. Dupa ce se scurg de apa ii taiem in rondele indepartand coditele. Vom folosi manusi de plastic ca sa nu ne piste la maini. Spalam si ardeii kapia, ii lasam la scurs, apoi ii curatam de cotoare si seminte si ii taiem in fasii. Decojim ceapa, o spalam si o taiem solzisori. Amestecam toate legumele intr-un vas incapator, apoi le punem cu lingura in borcanele sterilizate. Printre legume punem fasii mici de hrean. La fiecare borcan eu am pus 3- 4 fasii de marimea unui bat de chibrit. Nu indesam prea mult legumele in borcane ca sa nu le zdrobim. Daca ne mai raman, le punem dupa ce turnam saramura in borcane… legumele se vor mai strange/inmuia si atunci mai putem adauga altele peste ele.
Saramura:
Intr-o cratita/oala punem otetul, sarea, zaharul si boabele de piper. Asezam cratita pe foc si amestecam cu lingura pana se dizolva sarea si zaharul.
*
Punem borcanele cu legume pe o tava de metal(tava aragazului) si turnam cu polonicul saramura fierbinte. Inchidem borcanele cu capace, le acoperim cu un prosop gros si cand se racesc le depozitam pe rafturi in camara sau beci. Cam asta-i tot, dragii mei.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca✋. Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de CONSERVE/MURATURI.
















11 comentarii:

  1. Si eu fac aproape la fel. Le toc mai...cubulete toate legumele ( in afara de ardei iute pe care il tai rondele ca si dumneavoastra ). Nu pun hrean insa pun telina radacina pentru a indulci amestecul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi plac foarte mult rețetele tale! Mult succes și numai bine și în continuare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim27/7/22

    Ajunge 1l de oțet la 11 borcane?

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim6/10/22

    Buna ziua, imi plac retetele de muraturi ,dar pentru cei cu diabet cum facem sa nu punem zahar? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim23/2/24

      Se pune xilitol (zahar de mesteacan) din punct de vedere glicemic este 0,nu puneți altceva cum ar fi eldulcolant,care la fierbere este amărui,..eu asa îmi pun murăturile iar la dulcețuri adaug gel fix cu stevie,pentru că.xilitolul nu da consistenta zaharului.Pe plicul de gel fix cu stevie este indicat zahar dar eu am pus xilitol.Ies foarte bune.Sfat gustați și adăugați sau nu xilitol după preferință de cit de dulce vreți.

      Ștergere
    2. Multumim pentru sugestie, o zi buna!

      Ștergere
  5. Anonim9/8/23

    Foarte bună rețeta

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!