10.02.2020

Cornulete fragede cu bors si untura

O reteta a copilariei pe care o prepar destul de des. Cornuletele sunt fragede si delicioase, iar a doua, a treia zi se fragezesc si mai mult.


Daca probati reteta mea de Cornulete fragede cu bors si untura, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
   
    Ingrediente:
  • 650 g faina
  • 250 g untura solida
  • 250 ml bors
  • 25 g drojdie
  • 1 lingurita de zahar
  • 1/4 lingurita sare
  • 1 lingura esenta de vanilie
    Umplutura:
  • 350 g rahat
    Pentru finisat
  • zahar pudra




Mod de preparare:
Punem drojdia intr-un castronel, presaram zaharul(1 lingurita) peste ea si o amestecam bine. O lasam deoparte sa se lichefieze.
Cantarim si cernem faina.
Intr-un bol punem untura, borsul, esenta si sarea. Amestecam putin cu o lingura, apoi adaugam drojdia. Incepem sa incorporam treptat faina si sa amestecam... la inceput cu lingura, apoi cu mana. Eu am pus 620 g faina, daca vi se pare ca aluatul este prea moale mai adaugati o lingura cu varf. Trebuie sa ne iasa un aluat nu prea tare, care nu se mai lipeste de maini si de peretii bolului. NU trebuie framantat mult. Acoperim aluatul cu o folie si il dam la frigider pentru 15-20 de minute. Intre timp taiem rahatul in fasii.
Aprindem cuptorul la foc porivit(180°C).
Rupem cate o bucata din aluat.... cam de 150 g, restul il punem din nou in frigider pana intindem urmatoarea foaie, si ii dam forma de sfera. Presaram putina faina pe blatul de lucru si pe sucitor si intindem aluatul intr-o foaie subtire si rotunda cam de 30 cm diametrul.
Eu am avut un tocator rotund si am intins direct pe el.
Taiem foaia in 16 triunghiuri cat mai egale, punem la baza rahatul taiat, apoi rulam.
Asezam cornuletele in tava neunsa, cu distanta intre ele pentru ca vor creste putin la copt.
Dam tava la cuptorul preincalzit la foc potrivit pentru 20-25 de minute sau pana incep sa se rumeneasca usor pe talpa.
Asa fierbinti le tavalim prin zahar pudra. Se topesc in gura!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de DULCIURI.

8 comentarii:

  1. Buna seara, drojdia trebuie sa fie proaspata sau poate fi si uscata?si daca da...ce gramaj?va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Drojdia proaspata se poate inlocui cu 7 g drojdie granule. Sa ai spor si o zi frumoasa!

      Ștergere
  2. Anonim18/12/22

    As putea inlocui borsul cu altceva? Si untura cu unt?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se poate. Borsul il inlocuiesti cu smantana , iar untura cu unt gras.

      Ștergere
  3. Anonim9/1/23

    Pot inlocui drojdia cu praful de copt?

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim17/12/23

    După mulți ani in care nu mi-au mai ieșit fragede cornulețele, anul ăsta, după rețeta dvs, au ieșit super. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca ti-au reusit. Iti multumesc si eu pentru aprecieri, sarbatori fericite!

      Ștergere