15.01.2019

Cornulete fragede cu untura si smantana

Cornuletele fragede cu untura si smantana sunt delicioase...te ung pe inima si suflet....! Se fragezesc de la o zi la alta si se pot pastra mai mult timp. Recomand cu drag si aceasta reteta! 😍


Daca probati reteta mea de Cornulete fragede cu untura si smantana, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binebvenite.


  Ingrediente:
  • 250 g untura solida 
  • 250 g smantana cu 20% grasime 
  • 2 linguri cu apa minerala 
  • 2 linguri zahar pudra vanilat(optional) 
  • o jumatate lingurita cu sare 
  • 600-650 g faina 
  Umplutura:
  • rahat, gem(de care va place, dar sa fie gros), gem amestecat cu nuca tocata 
   Pentru pudrat:
  • zahar pudra 



Mod de prepapare:

Intr-un bol punem untura, smantana, apa minerala, zaharul si sarea. Le amestecam si incepem sa adaugam faina. Framantam rapid un aluat care nu se mai lipeste de bol si de maini. Trebuie sa ne iasa un aluat potrivit de tare. Infasuram aluatul in folie alimentara si il dam la frigider pentru cel putin 2 ore, cel mai bine peste noapte.
Dupa acest timp, aprindem cuptorul la foc mediu(170-180°C).
Pentru cornuletele cu umplutura de rahat procedam astfel: rupem cate o bucata din aluat cam de 150 g... restul il punem din nou in frigider pana intindem urmatoarea foaie. Ii dam forma sferica si o intindem cu sucitorul intr-o foaie rotunda cat mai subtire. Punem deasupra foii o farfurie, si cu un cutit decupam aluatul de jur imprejurul acesteia. Taiem foaia in 16 triunghiuri, punem fasii de rahat la baza fiecaruia, apoi rulam. Punem cornuletele astfel formate in tava. Procedam la fel pana umplem tava cu cornulete. O dam la cuptor pentru aproximativ 15-20 de minute sau  pana cornuletele incep sa se rumeneasca pe margini. Cand sunt gata, scoatem tava din cuptor, lasam cornuletele 5 minute sa se racoreasca, apoi le "tavalim" prin zahar pudra.
Pentru cornuletele cu umplutura de gem procedam asa: intindem aluatul intr-o forma dreptunghiulara sau patrata cam de 3-4 mm grosime. Taiem fasii de 5 cm latime si intindem pe fiecare margine gem sau gem amestecat cu nuca(vezi foto mai jos). Eu pe unele fasii am pus gem de gutui, iar pe altele un amestec de gem de prune, gutui si nuca tocata, Rulam fasiile(ne putem ajuta de lama unui cutit mai mare) si le taiem in bucati de 3-4 cm. Le asezam in tava si dam tava la cuptor pentru aproximativ 15-20 de minute sau pana se rumenesc usor pe margini. Cand se racoresc putin le pudram cu zahar. Sunt delicioase si se topesc in gura.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca❤. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

















Aici gasiti reteta CORNULETELOR IN VARIANTA DE POST (CU BORS).

30 de comentarii:

  1. Buna seara! Intrebare: in tava nu mai punem hartie de copt? Multumesc si, inca o data, sunteti super tare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara, Michaela! Nu este nevoie sa punem hartie, cornuletele se coc mai bine in acest fel. Iti multumesc pentru vizita si pentru aprecieri. O noapte linistita! <3

      Ștergere
    2. Am incercat astazi, prajitura turnata, cu mere si cornuletele! Super bune! Multumesc din suflet! Sper sa pot incerca tot mai ulte din retele tale! Congrats!

      Ștergere
  2. Buna! Ma bucur mult ca ti-au placut. Iti multumesc si eu pentru vizita si te mai astept cu drag in bucataria mea virtuala! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sânt foarte bune rețetele tale.Am făcut multe din ele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca iti plac si ca le incerci. Te pup, o zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Anonim1/6/23

      Deabea apuc sa fac cornulețe le cu untura
      O seara linistita.

      Ștergere
    3. Ma bucur ca ti-ai facut timp sa le faci, cum ti-au iesit? V-au placut?

      Ștergere
    4. Anonim15/12/23

      Nu se pune praf de copt an cornulete?

      Ștergere
    5. Nu, nu este nevoie

      Ștergere
  4. La ce temperatura se coc cornuletele? Multumesc


    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim12/12/19

    Apa minerală trebuie să fie carbogazoasă sau plată?

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna seara d-na Gicuță!Ce bine arata cornulețele.Trebuie neapărat să le incerc.Eu am o rețetă de a mamei dar untura cu borș.Si ies foarte fragede.M-ati făcut curioasa sa incerc și varianta cu smântână.O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Flori! Daa, si in varianta cu bors si untura sunt foarte bune :)

      Ștergere
  7. Anonim24/1/21

    Am facut aceste cornulete acum cateva zile. Sunt minunate! Felicitari pentru blogul tau!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc mult...ma bucur mult ca ti-au placut cornuletele :)

      Ștergere
  8. Am făcut azi cornuletele conform rețetei dumneavoastră!
    Au ieșit super delicioase, fragede și nu necesită mult timp!
    Sunt super rețetele dumneavoastră!
    Am încercat pentru prima dată mai multe mâncăruri și prăjituri și au ieșit super!
    Felicitări pentru acest blog!
    Sănătate multă și sărbători binecuvântate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc din suflet pentru cuvintele frumoase ce mi le-ai adresat. Ma bucur ca iti plac retetele si iti reusesc. Sarbatori cu bine va doresc si voua!

      Ștergere
  9. Anonim1/1/23

    Buna! Nu trebuie drojdie in aluat sau praf de copt sau bicarbonat ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Nu, nu este nevoie de agenti de crestere sau afanatori.

      Ștergere
  10. Anonim2/1/23

    Mulțumesc pentru răspuns !

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim15/12/23

    Buna ziua voiam să va întreb nu trebuie și oua?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Nu, nu este nevoie de oua. O seara frumoasa si sarbatori fericite!

      Ștergere
  12. Anonim21/12/23

    Buna ziua!untura rece de la frigider sau la temperatura camerei? Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim2/2/24

    Bună ziua, am făcut rețeta de cornulețe sunt foarte bune dar când nu am untură le pot face cu unt ? Dacă da se pune același gramaj de 250 ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ma bucur ca v-au placut cornuletele. Se poate folosi si unt, tot 250 g, dar sa fie gras, peste 80% grasime. O zi frumoasa!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).