04.12.2019

Cornuri bicolore insiropate- de post

Nu credeam ca vor iesi atat de bune....sunt aromate, moi, pufoase si absolut delicioase. Cu greu te opresti din mancat...recomand cu mare drag! 😊

Daca probati reteta mea de Cornuri bicolore insiropate - de post sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

    Ingrediente
    Aluat:
  • 500 g faina
  • 250 ml apa
  • 100 ml ulei
  • 3 linguri cu zahar
  • 1 pliculet drojdie granule(7 g)
  • 2 linguri cu cacao neagra
  • 1 lingura cu coaja de lamaie
  • ¼ lingurita sare
    Umplutura: 
  • gem in care adaugam miez de nuca maruntit 
  • rahat 
    Sirop:
  • 150 ml apa
  • 5 linguri cu zahar
  • 1 lingura esenta de vanilie
    Pentru finisat:
  • fulgi de cocos



Mod de preparare: 
Aluat:
Cernem faina(tip 000) intr-un bol si o amestecam cu drojdia uscata. Putem folosi si drojdie proaspata(25 g), dar va trebui sa o diluam in putina apa calduta. Punem la fiert apa impreuna cu zaharul si sarea. Tinem pe foc pana apa si zaharul se dizolva, apoi dam deoparte si punem uleiul si coaja de lamaie. Lasam lichidul deoparte pana devine caldut. Facem o adancitura in mijlocul fainii si turnam amestecul lichid. Framantam cu mana pana se incorporeaza ingredientele, apoi rasturnam aluatul pe blatul de lucru uns cu ulei. Daca aluatul este prea moale mai adaugam 1-2 linguri cu faina. Framantam aproximativ 10 minute dupa care impatim aluatul in doua parti egale. Peste o parte de aluat adaugam cacaoa diluata in 2-3 linguri de apa rece. Presaram blatul de lucru cu faina si mai framantam putin ca sa se distribuie uniform cacaoa. Lasam bucatile de aluat la crescut pentru aproximativ o ora  sau pana isi dubleaza volumul. Le puteti pune in vase diferite sau in acelas vas in care ati framantat aluatul, cu o hartie de copt intre ele(vedeti poza mai jos). 
*
Dupa ce a dospit, impartim fiecare bucata de aluat in 4 parti egale pe care le vom framanta putin cat sa le dam o forma rotunda. Vom obtine 4 bile de aluat maro si 4 albe.
Luam o bila de aluat maro si o intindem cu sucitorul intr-o foaie rotunda cu diametrul de 20-22 cm. Urmatoare bila pe care o intindem va fi de culoare alba. Suprapunem foile(foaie alba peste foaie maro sau invers...cum doriti) si trecem usor cu sucitorul peste ele ca sa se lipeasca. Cu un cutit le taiem in 8 triunghiuri. La baza fiecarui triunghi punem fasii de rahat sau gem amestecat cu miez de nuca maruntit.  Formam cornurile ruland dinspre exterior spre interior, le curbam putin, apoi le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt sau foaie de silicon pentru copt. Trebuie sa lasam ceva distanta intre ele pentru ca vor creste la copt(eu le-am cam inghesuit sa-mi incapa toate in tava 😊 ). Punem tava cu cornuri in cuptorul preincalzit la foc mediu(170-180ºC) pentru aproximativ 25 de minute sau pana cornurile se rumenesc usor deasupra.
Cat stau in cuptor pregatim Siropul:
Fierbem apa cu zaharul pana acesta se dizolva, apoi dam deoparte, adaugam esenta si lasam sa se raceasca.
*
Cand sunt coapte cornurile le lasam 5 minute sa se racoreasca, apoi le trecem prin siropul rece. Deasupra lor presaram fulgi se cocos. Raman si a doua zi moi si pufoase. Sunt foarte bune, ne-au placut tare mult💛.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z
























12 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Scuze, am inclus-o la ingrediente din greseala. Iti multumesc pentru atentionare si vizita, o zi buna!

      Ștergere
    2. Eu am citit,, coajă de lamaie''nu zeamă

      Ștergere
    3. Intre timp am indreptat eroarea....

      Ștergere
  2. Pot inlocui apa cu lapte?Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata super, rețeta foarte bine explicata, multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Iti multumesc si eu pentru vizita, te mai astept cu drag!

      Ștergere
  4. Este coaja de lămâie sau zeama ? Ptr ca eu am citit coaja de lămâie. Vreau sa le fac mâine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona, coaja de lamaie este corect :) Astept sa imi spui cum ti-au iesit.

      Ștergere
  5. Mulțumim pentru retete sunt o inspirație pentru începători arata foarte bine am făcut și eu și mi a ieșit foarte pufoase

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu drag, ma bucur ca v-au placut. O zi frumoasa, si te mai astept , cu drag, in bucataria mea vitruala.

    RăspundețiȘtergere