29.02.2016

Ardei iuti murati- reteta simpla

Ardeii pusi in acest mod tin garantat si 2-3 ani, sunt crocanti si tare buni. Am vazut gospodine care  folosesc si hrean, boabe de mustar sau alte condimente pentru muraturi... eu nu am pus niciodata, dar nu cred ca este gresit. Recomand cu drag sa incercati reteta mea atat de simpla!✌❤ 


Daca probati reteta mea de Ardei iuti in otet, va astept cu drag sa reveniti si sa-mi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata.


    Ingrediente:
  • 1 kg ardei iuti
  • 1 litru otet de 9°
  • 1 litru apa
  • 2 linguri sare grunjoasa
  • 1 lingura cu zahar





Mod de preparare:
Prima data vom steriliza borcanele si capacele acestora. Adica vom usca borcanele spalate si capacele acestora 15-20 de minute in cuptor, la foc mic. Modul de sterilizare detaliat il gasiti aici.  
Mie mi-au incaput ardeii in 3 borcane de 800 ml si in 2 borcane de 400 ml. Va sfatuiesc sa pregatiti mai multe borcane ca nu stim dinainte cat de bine putem aranja ardeii in ele... ardeii mei au fost de marimi diferite, unii mai grosi, altii mai subtirii, mai drepti, mai curbati....am avut ardei bulgaresti care sunt mai putini iuti, dar se poate folosi soiul de ardei care va place.

Spalam ardeii si ii lasam la scurs intr-o strecuratoare. Daca au coditele prea mari mai taiem putin din ele. Ii asezam cat de bine putem in borcanele sterilizate. Nu ii apasam/ indesam prea tare ca sa nu ii rupem. Eu pastrez de fiecare data cate o mana zdravana de ardei, iar a doua zi ii bag printre ardeii din borcane care deja devin mai flexibii. Daca va place si va este mai usor, ardeii care sunt curbati ii puteti taia in rondele. Acum ca am aranjat ardeii in borcane ne vom ocupa de pregatirea solutiei/lichidului. 
Facem un amestec din apa, otet, sare neiodata si zahar pe care il punem la fiert. 
Lasam pe foc doar cat sa se dizolve sarea si zaharul, apoi turnam lichidul peste ardeii din borcane. Borcanele le asezam pe tava in care le-am uscat ca sa nu se sparga cumva.Inchidem borcanele cu capace si le lasam pana a doua zi sa se raceasca. Daca ati pastrat sau v-au ramas ardei ii puneti acum printre ceilalti din borcane.. o sa vedeti ca este loc suficient pentru 2-3 ardei la fiecare borcan.
Tot a doua zi sotul meu a facut niste stinghiute din lemn si le-a pus deasupra ardeilor din borcane pentru a-i tine presati(vezi foto mai jos).
Depozitam borcanele pe raftul din camara sau beci, iar in minim 3 saptamani ardeii ar trebui sa se mureze. Tin garantat si 2-3 ani! Simplu de facut, nu-i asa? :) 
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💋. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.







20 de comentarii:

  1. Amestecul de oțet si apă este de 1 l apă si 1 l oțet?Iar amestecul obținut sa ii acopere până la capac? Merg puși si in bidoane mici de plastic ? Mulțumesc,anticipat !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, amestecul este 1 la 1 si merg pusi si in pet-uri. O zi buna!

      Ștergere
    2. Anonim12/9/22

      Am pus așa sant super mulțumesc că existați multă sănătate

      Ștergere
    3. Ma bucur ca va plac. Sanatate multa va doresc si voua!

      Ștergere
    4. Anonim8/7/23

      Multumesc mult am anvatat multe de la tine

      Ștergere
    5. Cu drag, ma bucur sa aud asta. O zi frumoasa!

      Ștergere
  2. Anonim23/7/22

    Aceeași cantități foloseam si eu,doar ca îi puneam cu apa rece.E greșit?

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim26/7/22

    Bună aveți rețete bune! Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim27/7/22

    Mulțumim pentru rețete!🤗

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim30/8/22

    Multumim frumos pentru rețete!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri. O zi buna!

      Ștergere
  6. Anonim19/10/22

    Cele mai bune rețete, pe înțelesul tuturor. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc din suflet pentru aprecieri, o zi buna!

      Ștergere
  7. Anonim1/10/23

    Gicuța dragă, ești o SUPER BUCATAREASA!!

    RăspundețiȘtergere