05.12.2019

Branza de vaci din lapte din comert

Branza de vaci din lapte proaspat este usor cremoasa si are un gust dulce, deloc acrisor. Se prepara foarte simplu si avem nevoie doar de doua ingrediente. Recomand cu drag sa incercati reteta 😊
Daca probati reteta mea de Branza de vaci din lapte de comert, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata.
 
 
   Ingrediente:
  • lapte 3,5% grasime
  • otet din vin( 9°)



In reteta de fata nu am dat cantitatile ingredientelor, dar mentionez ca am folosit 2,750 litri de lapte + 6 linguri cu otet si am obtinut 447 g de branza bine, bine scursa. Deci, la un litru de lapte vom pune 2 linguri cu otet. Nu va fie teama, branza nu va avea gust acru 😊 Am folosit lapte Pilos de la Lidl(la sticla/pet de 1,5 litri). Atentie, la aceasta reteta nu folosim lapte UHT! 


Modul de preparare este extrem de simplu:

Turnam laptele intr-o oala cu peretii mai grosi si o asezam pe foc mic spre mediu. Cand laptele se infierbanta(70-75°C) reducem focul la mic, amestecam usor cu o spumiera si adaugam cate o lingura de otet. Amestecam dupa fiecare lingura de otet pusa, apoi mai lasam putin pe foc(fara sa fiarba in clocot) si oprim focul de sub oala. In aproximativ 5 minute vom vedea cum branza incepe sa se formeze si se alege zerul.
Intr-o strecuratoare mai mare punem o panza curata sau un tifon impaturit in 2 -3 straturi. Asezam strecuratoarea pe o cratita care va colecta zerul si strecuram branzica. Zerul il putem pastra pentru a-l folosi la gogosi, paine, placinte si alte bunatati sau putem acri ciorbele cu el. Strangem/legam bine panza/tifonul si o lasam la scurs. Eu am stors bine “traistuta” cu branza si am lasat-o peste noapte la scurs. Se poate si mai putin…. 3-4 ore, apoi o putem servi ca atare sau o putem folosi la papanasi, pasaca sau alte deserturi. Se poate pastra in frigider pana la 7 zile intr-o cutie cu capac. Sa aveti spor! 😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😗. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

13 comentarii:

  1. cu lapte de vacuta,care este mult mai gras, cum procedam? multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Se procedeaza la fel...o sa iasa branzica mai multa si mai grasa.

      Ștergere
  2. Sigur că este bun am făcut și eu dar cu pastile de calciu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am făcut cu zeamă de lămâie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am sa fac si eu cu zeama de lamaie. O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  4. Dar ca brânză sa iasă umpic sărată, putem pune sare în laptele când fierbe!?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti presara sare peste branza gata preparata.

      Ștergere
  5. Dar ca brânză sa iasă umpic sărată, putem pune sare în laptele când fierbe!?

    RăspundețiȘtergere
  6. Bună ziua! Am văzut odată la dumneavoastră pe pagină o rețetă de brânză de vaci cu lapte de casă și iaurt, am căutat-o, dar nu o mai găsesc. Vă rog mult îmi puteți trimite lun link. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Loredana. Nu am alta reteta de branza de vaci, imi pare rau. O zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Nu este nicio problemă. Mulțumesc mult pentru răspuns! O zi frumoasă! :)

      Ștergere
    3. Cu drag, o seara frumoasa!

      Ștergere