05.09.2018

Orez cu lapte

Orezul, fideaua, taiteii, colarezii sau grisul cu lapte, sunt deserturi simple, delicioase si cu amintiri frumoase din copilarie. Astazi m-am intors din nou cu gandul in bucataria MAMEI. ❤


Daca probati reteta mea de Orez cu lapte sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.
    

    Ingrediente:
  • 1 cana cu orez
  • 1 cana apa 
  • 4 sau 4 cani si ½ cu lapte gras
  • un varf cutit de sare 
  • 5-6 linguri cu zahar sau dupa gust 
  • 2 pliculete cu zahar vanilat 
  • scortisoara pt. presarat deasupra 




Mod de preparare:

Orezul, apa si laptele le vom masura cu o cana de 250 ml. 
Punem orezul intr-o strecuratoare si il trecem/spalam sub jet de apa rece. Recomand sa folositi orez cu bobul rotund. Il rasturnam intr-o cratita/oala cu fundul mai gros sau una antiaderenta, apoi turnam o cana cu apa rece si putina sare. Apa ajuta la inmuierea mai rapida a boabelor de orez, va garantez ca nu afecteaza in niciun fel gustul final al desertului. Daca orezul este fiert direct in lapte riscam sa ramana boabele tari. Punem cratita pe foc mediu si lasam sa fiarba pana orezul absoarbe toata apa(dureaza maxim 5 minute), apoi adaugam laptele. Eu am pus doar 4 cani, depinde mult de orezul pe care il vom folosi...unul fierbe mai repede, iar la altul timpul de gatire poate fi mai mare si atunci vom avea nevoie de mai mult lichid. Sfatul meu este sa adaugati pentru inceput doar 4 cani cu lapte si daca este nevoie mai completati pe parcurs. Cand incepe sa clocoteasca reducem focul la mic si fierbem orezul aproximativ 15-20 de minute sau pana boabele se umfla si sunt moi. In acest timp amestecam destul de des in cratita insistand pe fundul acesteia ca sa nu se lipeasca orezul/laptele si sa strice gustul deliciosului desert. Probam orezul sa vedem daca este fiert luand cateva boabe pe care le strivim intre degete. Boabele trebuie sa fie moi, nu sfaramicioase. 
Daca lichidul din jurul orezului a scazut prea mult si orezul nu este suficient de fiert mai adaugam ½ cana cu lapte. In general, la o masura de orez se pun intre 5 si 6 masuri de lichid, acum 
depinde ce consistenta doriti sa aiba. Daca orezul are mai mult lichid iese mai cremos. Inainte cu  5 minute ca orezul cu lapte sa fie gata adaugam zaharul, apoi amestecam usor pana se dizolva. Oprim focul de sub cratita cand orezul este fiert(vom observa ca este inca fluid) si acoperim cratita cu capac. Mai lasam 15-20 de minute ca orezul sa absoarba si laptele ramas din jurul lui. In orezul cu lapte se  mai pot adauga coaja rasa de lamaie/portocala sau diferite esente si arome care va plac. 
La servire, presaram deasupra scortisoara. Ce deliciu, exact ca in copilarie!💛
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z










De Sambata Mortilor(Mosii de vara) in zona noastra(Buzau), se dau/dadeau de pomana orez cu lapte si cirese.
Aici gasiti reteta desertului LAPTE DE PASARE.

26 de comentarii:

  1. Aici gasiti reteta SCOVERGILOR DIN COPILARIE :https://bunatatidinbucatariagicutei.blogspot.com/2016/03/scovergi.html

    RăspundețiȘtergere
  2. cel mai bun orez cu lapte !!! Multumesc GICUTA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, ma bucur ca v-a placut. O saptamana binecuvantata sa aveti!

      Ștergere
  3. Anonim1/5/22

    Arată bestial de bine, bravo!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim9/6/22

    Sunteți super!

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim10/6/22

    Foarte buna rețetă! 😋😋

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim1/8/22

    Mulțumesc .O să îl fac și eu la nepoți .

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim2/1/23

    Eu îl fac ,ocană de orez la 1 litru de lapte nu pun apă ,este un deliciu

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani! Iammiiii! Bun, bun. Nu știam de faza cu apa. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, un Nou An cu sanatate si impiniri!

      Ștergere
  9. Anonim4/1/23

    Foarte bune rețetele vă mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  10. Daniela Șarba26/1/24

    Mulțumesc pentru rețetă și explicații. Am reușit să fac un orez cu lapte foarte bun și gustos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, ma bucur ca ti-a reusit. Weekend minunat sa aveti!

      Ștergere