25.03.2019

Friptura de ied/miel, in suc de rosii

O carnita delicioasa si frageda de ti se topeste in gura si un sos gustos si aromat, bun sa intingi cu un colt de paine in el.😋  



Daca probati reteta mea de Friptura de ied/miel in suc de rosii, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut.  Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite...omul cat traieste inavata💙

     Ingrediente:
  • 1,200 kg carne cu os de ied sau miel(am folosit carne de ied)
  • 1 lingurita cu cimbru uscat
  • 1 lingurita boia dulce
  • 1 lingurita piper
  • 1 ½ lingurita sare
  • 2-3 frunze de dafin
  • 250 ml vin alb
  • o capatana de usturoi
  • 300-400 ml suc de rosii
  • cateva fire de marar


Mod de preparare:

Portionam bucatile de carne, le spalam si le punem intr-un bol. presaram peste ele sarea, cimbrul, boiaua si piperul. Amestecam sa se distribuie bine condimentele si masam usor fiecare bucata de carne. Acoperim bolul cu folie alimentara/capac si il lasam sa stea asa cel putin o ora sau il putem tine peste noapte in frigider.
Dupa acest timp, asezam bucatile de carne intr-o tava si turnam vinul. Punem si o cescuta cu apa si frunzele de dafin. Dam tava la cuptor la foc mediu spre mare. Din cand in cand scoatem tava din cuptor si intoarcem bucatile de carne si pe partea cealalta(facem aceasta operatiune de cel putin 3 ori). Avem grija ca lichidul sa nu scada prea mult, iar daca mai este nevoie mai adaugam vin sau apa. Daca bucatile de carne se rumenesc prea tare si nu sunt bine patrunse acoperim tava cu folie de aluminiu sau punem hartie de copt direct peste carnita. Adaugam sucul de rosii (cand este bine patrunsa carnea), iar dupa aproximativ un sfert de ora punem usturoiul maruntit(eu l-am dat pe razatoarea mica). Gustam sosul si daca mai este nevoie adaugam sare si piper. In 5-7 minute fripturica este gata! La sfarsit presaram mararul tocat. Bunatate! :)
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.










Aici gasiti reteta TOCANITEI DE MIEL CU MUULTA CEAPA.

4 comentarii:

  1. Pare mai mult decât apetisant.
    Miel mi-am luat,de sărbători aşa-ceva am să consum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc mult! Sa ai spor la bucatarit si un Paste linistit!

      Ștergere
  2. Anonim2/4/23

    Mai bun de atât nu se poate !!!!

    RăspundețiȘtergere