29.01.2019

Pariziene cu umplutura de mere

Sunt moi, aromate si au umplutura multa...un desert perfect! Data viitoare le voi umple cu o crema de ciocolata amestecata cu miez de nuca....oare vor fi bune?! 😉


Daca probati reteta mea de Pariziene cu umplutura de mere, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
      

     Ingrediente:
  • 500 g faina
  • 2 oua
  • 150 g zahar
  • 100 ml lapte
  • 100 g iaurt
  • 75 ml ulei
  • un pliculet drojdie uscata(7 g)
  • 1 lingurita coaja de lamaie
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • 1/4 lingurita sare
     Umplutura:
  • 1 kg de mere
  • 4 linguri zahar(sau dupa gust)
  • 3 pliculete zahar vanilat
  • 1/2 lingurita praf de scortisoara
     Pentru uns:
  • 2 galbenusuri amestecate cu 2 linguri de lapte

Mod de preparare:
Intr-un ibric sau alt vas punem laptele, zaharul si sarea. Punem ibricul pe foc mic si il lasam pana se dizolva zaharul si sarea. Il dam deoparte si cand se racoreste adaugam iaurtul si amestecam. Cernem faina intr-un bol si o amestecam cu drojdia. Facem o adancitura in mijlocul ei, punem ouale si coaja de lamaie. Adaugam treptat compozitia lichida(sa fie doar calduta) si amestecam pana se incorporeaza toate ingredientele. Rasturnam aluatul pe blatul de lucru infainat. Daca aluatul este prea moale mai putem adauga putina faina(1-2 linguri), dar nu exageram...aluatul trebuie sa fie mai moale. Il framantat aproximativ 15 minute adugand treptat uleiul. Punem din nou aluatul in bol, acoperim bolul cu folie alimentara sau un prosop si il lasam la crescut pana isi dubleaza volumul.
Intre timp spalam merele, le stergem, le curatam de coaja si cotor si le dam pe razatoare. Le punem la calit intr-o cratita cu zaharul si zaharul vanilat. Le calim la foc iute pana scade toata zeama, apoi dam cratita deoparte si adaugam scortisoara. Amestecam si lasam sa se raceasca.
Cand aluatul a dospit il mai framantam 1minut, apoi il impartim in 16 bile cat mai egale(ne ajutam de faina). Punem bilele pe masa infainata, le acoperim cu un prosop de bucatarie si le lasam la "odihnit" pentru aproximativ 15 minute.
Dupa acest timp, luam cate o bila si o intindem(cam cat o palma) cu sucitorul dandu-i forma  dreptunghiulara. Punem cate o lingura din compozitaia de mere pe un capat al aluatului, rulam cat sa acoperim merele, apoi sigilam aluatul(vezi foto mai jos). Cu un cutit facem crestaturi pana aproape de capatul aluatului(eu am facut 11), rulam si asezam parizienele in tavi tapetate cu hartie de copt. Lasam distanta intre ele pentru ca la copt vor creste. Eu la cateva am dat forma de corn, iar pe doua dintre ele le-am umplut cu dulceata de gutui ;). Pentru gustul meu, cele cu dulceata au fost prea dulci...mergea dulceata amestecata cu niste miez de nuca ;). Lasam cornurile sa mai creasca putin( aproximativ un sfert de ora), le ungem cu amestecul de galbenus si lapte, apoi dam tavile la cuptorul preincalzit (foc mediu- 180°C ) pentru aproximativ 20-25 de minute sau pana se rumenesc frumos. Cand sunt gata, le scoatem din tavi si cand se racores le putem servi. De-li-ciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca :). Puteti sa distribuiti  pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti reteta CORNURILOR PUFOASE CU RAHAT.

2 comentarii:

  1. Anonim19/9/23

    Super toate retetele dvstra,o sa incerc din ele ,multumesc si succes pe viitor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru aprecieri. O zi frumoasa! 😘

      Ștergere