26.02.2024

Bucte pufoase cu gem- chifle dulci sau gogosi la cuptor

Bucte cu gem/ chifle dulci sau gogosi la cuptor, indiferent cum le numim sunt absolut delicioase. Aluatul este asemanator cu cel de cozonac, iar ca si umplutura se poate folosi gem simplu mai consistent sau gem in care adaugam miez de nuca macinat. Se fac foarte usor, iar daca respectati reteta de mai jos veti obtine niste pufosenii aromate, foarte delicioase💜.

Daca probati reteta mea de Bucte pufoase cu gem sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.


     Ingrediente:
  • 500 g faina
  • 1 pliculet drojdie uscata (7g)
  • 200 ml lapte
  • 50 g iaurt( cam o lingura plina)
  • 2 galbenusuri
  • 100 g zahar
  • 100 g unt moale(82% grasime)
  • 1 lingurita cu esenta vanilie
  • 1 lingura cu coja lamaie
  • un varf cutit de sare
     In plus:
  • 1 galbenus amestecat cu 1 lingura lapte
  • zahar pudra
  • un borcanel cu gem mai consistent





Mod de preparare:
Cernem faina(tip 000) intr-un castron, adaugam drojdia peste ea si o amestecam bine cu lingura. Drojdia uscata se poate inlocui cu 25 g drojdie proaspata, doar ca se freaca cu ½ lingurita zahar ca sa se lichefieze. Intr-un ibric sau alt vas punem laptele si iaurtul la incalzit impreuna cu zaharul si sarea. Daca nu aveti iaurt puneti in plus 50 ml de lapte. Il lasam putin pe foc doar pana se dizolva zaharul si sarea, apoi il dam deoparte si asteptam sa se racoreasca. Cand este usor caldut adaugam galbenusurile batute cu furculita, esenta si coaja de lamaie. Eu am avut coaja de lamaie pusa cu zahar la borcan. Facem o adancitura in mijlocul fainii si incepem sa turnam treptat amestecul lichid. Amestecam mai intai cu lingura, apoi incepem sa framantam cu mana pana se formeaza aluatul. Daca aluatul este prea moale mai adaugam treptat 1-2 linguri cu faina, iar daca este prea tare mai picuram cate putin lapte caldut. Rasturnam aluatul pe blatul uns cu unt si il framantam adaugand treptat cate putin unt moale. Framantam aluatul cel putin 20 de minute aducand marginile catre centru si il lovim din cand in cand de blatul de lucru. Cand este gata, punem din nou aluatul in castron, acoperim castronul cu folie alimentara sau un servet de bucatarie si lasam aluatul la crescut pana isi dubleaza volumul sau si mai mult. Aluatul trebuie sa stea la loc caldut ferit de curenti.
Cand aluatul a dospit suficient il rasturnam pe blatul de lucru uns cu foarte putin ulei si il framantam putin, doar sa scoatem aerul din el. Il impartim in 12 bucati pe care le modelam in forma rotunda. Eu am cantarit aluatul, a avut 1 kg si l-am impartit in bucati de cca 83 g fiecare. Luam pe rand cate o bila de aluat si o intindem cu sucitorul intr-un rotund de cca 10 cm diametrul. Punem in mijloc o lingurita cu gem. Eu am avut gem de mure care a fost mai consistent. Daca gemul pe care il folositi este mai subtire puteti adauga in el miez de nuca macinat. Pliem aluatul peste umplutura si lipim prin ciupire marginile. Adunam la un loc marginile ramase si le sigilam bine ca sa nu iasa gemul, apoi cu atentie ii dam forma rotunda....ca o chifla. Asezam buctele intr-o tava mai inalta in care asternem hartie de copt. Le asezam cu lipitura in jos si cu ceva distanta intre ele pentru ca vor creste mult in volum. Cand le terminam pe toate de format le lasam la dospit cam 25-30 de minute...acoperim tava cu un prosop curat. Intre timp preincalzim cuptorul la foc mediu(180 °C). Cand timpul de dospire s-a scurs pensulam buctele cu gabenusul amestecat cu lapte. Punem tava in cuptor si lasam pana buctele se rumenesc frumos....la mine a durat cam 40 de minute. Cand sunt frumos rumenite scoatem tava si presaram deasupra buctelor zahar pudra. Le lasam macar un sfert de ora sa se racoreasca, apoi le putem servi...cu mare pofta ca sunt absolut delicioase. Pufoase, aromate...perfecte😉!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu