14.08.2019

Chec umed cu cacao- reteta copilariei

Aceste chec este aromat si gustos, putin mai dens si usor umed....exact ca in copilarie. Se face mai usor deoarece nu separam ouale si nu este nevoie sa batem albusul pana devine bezea(ca la alte checuri), ouale se mixeaza intregi 😊. Recomand reteta cu mult drag! 💓

Daca probati reteta mea de Chec umed cu cacao- reteta copilariei  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile mele de FacebookFacebook.

   Ingrediente:
  • 8 oua
  • 350 g zahar
  • 500 g faina
  • 250 ml ulei
  • 250 ml lapte
  • un pliculet praf de copt(10 g)
  • 2 linguri cacao
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • 1 lingurita esenta de rom
  • 1 lingurita coaja de lamaie
  • 1/2 lingurita sare

Mod de preparare:

Aprindem cuptorul la foc mediu((170-180°C).
Tapetam 2 tavi mari de cozonac(7x12x33cm) cu hartie de copt. Udam tavile inainte ca sa putem aseza hartia frumos in ele.
Spargem ouale in vazul mixerului sau in alt vas, presaram sarea peste ele si le mixam 5-6 secunde. Adaugam zaharul (tot odata) si mixam pana acesta se dizolva si compozitia isi dubleaza volumul. Turnam in fir subtire uleiul in timp ce mixam. Cu mixerul la viteza mica incorporam treptat faina cernuta si amestecata cu praful de copt alternand alternam cu laptele. Aromatizam cu coaja de lamaie si esenta de vanilie. Repartizam trei sferturi din aluat in cele doua tavi. In aluatul ramas adaugam cacao si esenta de rom. Amestecam bine, apoi il punem in tavi, deasupra aluatului alb. Amestecam usor cu o furculita cele doua compozitii pentru a-i da aspect marmorat. Introducem tavile in cuptor pentru aproximativ 45-50 de minute sau pana checurile trec testul scobitorii (infigem o scobitoare in mijlocul checului si daca iese curata, fara aluat prins de ea inseamna ca este copt). In primele 20 de minute nu deschidem usa cuptorului. Cand checul este copt, il scoatem din tavi si cernem deasupra putin zahar pudra. Feliem checul rece si il mancam cu mare pofta, asa cum faceam in copilarie.💜💜💜
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.












Aici gasiti reteta CHECULUI CU APA MINERALA.


48 de comentarii:

  1. un desert desăvârșit și ușor de făcut, o rețetă de excepție

    RăspundețiȘtergere
  2. un desert desăvârșit și ușor de făcut, o rețetă de excepție

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim21/2/21

    400g zahar ????? sper ca este o greseala

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este nicio greseala...eu atat am folosit.

      Ștergere
    2. Anonim23/9/23

      Siguranta este gresita cantitatea

      Ștergere
  4. Foarte bun și gustos!!Multumim de reteta🤗

    RăspundețiȘtergere
  5. Super bun si usor de facut! A iesit moale si umed, este perfect, multumesc pt reteta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca v-a palcut. O zi minunata sa aveti! <3

      Ștergere
  6. Super gustos,pufos și umed! Mulțumesc tare mult pentru reteta!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, ma bucur ca v-a placut. O seara frumoasa!

      Ștergere
  7. Anonim2/5/22

    La c'è temperatura sa fie cuptorul? Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu l-am copt in cuptorul clasic la temperatura medie.

      Ștergere
  8. Anonim22/5/22

    Cea mai bună reteta de chek! O caut de mult timp, este reteta chekului ușor umed, nu inecacios!
    Va urmăresc rețetele, mi se par cele mai apropiate stilului meu de gătit!

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim22/5/22

    Foarte bun, va multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim13/7/22

    Rețeta dumneavoastră a dat roade de bucurie, întrucât checul mi-a ieșit delicios și aspectuos. Vă mulțumesc!🌻

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca v-a placut. O zi minun ata!

      Ștergere
    2. Anonim11/3/24

      Buna ziua! checul il coaceti cu functia ventilatie? si la cate grade va rog. Multumiri Dm Gicuta.

      Ștergere
  12. Anonim5/8/22

    Acesta este adevăratul chec,nu cel de tip pandișpan!
    O sa l fac în curând,multumesc

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim5/8/22

    Mulțumim frumos pt toate rețetele dv.
    Va urmăresc cu drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! O seara minunata sa ai!

      Ștergere
    2. Anonim5/3/23

      O bunătate!
      Este exact gustul de chec pe care mi-l doream,deloc înecăcios!Mulțumim pt. rețetă!
      Mulțumim pt.re

      Ștergere
    3. Cu mare drag, ma bucur ca v-a placut. O primavara frumoasa sa ai!

      Ștergere
  14. Anonim5/8/22

    O bunătate ! 😋Pentru mine mereu sunteți o sursă de inspirație ! 💐

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim5/8/22

    Va mulțumesc mult foarte bun

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim6/8/22

    Bună, am făcut și eu rețeta cu chec ne place.
    Multă sănătate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, ma bucur ca este si pe gustul vostru. O seara frumoasa!

      Ștergere
  17. Anonim18/8/22

    Aveti toate retetele gustoase, reteta de chec este un deliciu, multumesc ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri. O zi frumoasa!

      Ștergere
  18. Anonim24/9/22

    Buna ziua,in acest moment checul dvs este in cuptor! Abia aștept să văd cum mi-a ieșit 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Cum a iesit checul...sper ca v-a placut :)

      Ștergere
    2. Anonim23/6/23

      O bunătate! Mulțumim pt.retete!

      Ștergere
    3. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri. Te pup.

      Ștergere
  19. Anonim16/5/23

    Bună ziua! Doresc sa știu, dacă putem folosi compoziția și la brioșe?

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna
    Daa, este foarte bun aluatul si pentru briose. Se pot adauga si fructe.

    RăspundețiȘtergere
  21. Anonim17/7/23

    Foarte bun, l-am incercat. felicitari

    RăspundețiȘtergere
  22. Anonim25/12/23

    Am încercat și eu rețeta dv și a ieșit foarte bun , doar ca eu nu am pus laptele , dar a ieșit super și fără , sunteți minunată ! ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru aprecieri, ma bucur ca v-a placut checul. Sarbatori binecuvantate!

      Ștergere
  23. Anonim17/3/24

    Mulțumesc pentru rețetă!!! L-am făcut astăzi! A ieșit super bun! 😋

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Ma bucur mult ca v-a placut. O zi frumoasa!

      Ștergere