12.02.2024

Zacusca de ciuperci

Nici zacusca de ciuperci nu trebuie sa lipseasca de pe raftul din camara noastra. Este perfecta pentru o gustare satioasa, se poate consuma in perioada postului si nu numai. Va invit cu drag sa cititi mai jos reteta.💜

Daca probati reteta mea de Zacusca de ciuperci sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😉. Daca va plac retetele mele nu uitati sa ma urmariti pe Facebook.


    Ingrediente:
  • 1 kg ciuperci
  • 250 g morcov(optional)
  • 700 g ardei gras/capia(rosu)
  • 700 g ceapa
  • 1 capatana de usturoi
  • 125 ml ulei
  • 1 cutie rosii cubulete(400 g) sau 600 g rosii proaspete
  • ½ lingurita zahar(optional)
  • sare
  • piper macinat





Mod de preparare:
Prima data vom steriliza borcanele in care urmeaza sa punem zacusca, adica dupa ce sunt spalate le vom usca in cuptor. Procedeul de sterilizare il gasiti aici . Eu am folosit 10 borcane mici de 200 g. Dupa acest pas important ne vom ocupa de legume. Mai intai vom coace ardeii. Cand sunt copti ii punem intr-un vas, presaram putina sare peste ei si ii acoperim cu capac. In felul acesta ei aburesc si ii vom decoji mult mai usor. Putem sa facem aceasta operatiune cu o zi inainte. Curatam ciupercile si daca este cazul le trecem rapid sub jet de apa rece, apoi le lasam la scurs. Eu am folosit ciuperci pleurotus culese de sotul meu, dar sunt bune orice fel  de ciuperci comestibile. Daca aveti mai multe soiuri este si mai bine. Cand sunt curatate si scurse le taiem marunt cu cutitul. Morcovul curatat si spalat il dam pe razatoarea fina, la fel si usturoiul. Morcovul este optional, dar zacusca va capata o culoare frumoasa si va fi mai dulce. Curatam ceapa, o spalam si o taiem in cubulete. Ardeiul copt, decojit si curatat de cotoare si seminte il taiem in fasii, apoi fasiile in bucatele mici. Incingem uleiul intr-o cratita incapatoare si punem ceapa. Adaugam o lingurita rasa cu sare si o lasam la inabusit. Putem sa picuram si cate putina ca apa ca se inabuse, ceapa nu trebuie sa se prajeasca. Adaugam cam ¾ din usturoi…restul il pastram pentru mai tarziu, amestecam, apoi punem razatura de morcov. Amestecam din nou, turnam 2-3 linguri cu apa si lasam pana se inmoaie si morcovul, apoi punem ardeiul copt. Urmeaza ciupercile, amestecam si lasam sa fiarba la foc mic. Vom observa ca ciupercile lasa destula apa, asa ca fierbem zacusca la foc micut vreo 10 minute, apoi adaugam rosiile cubulete. Daca folositi rosii proaspete le opartiti putin inainte si cand se racesc le decojiti, apoi le tocati marunt cu cutitul. Lasam totul sa fiarba in continuare la foc mic si amestecam din cand in cand ca nu cumva sa se prinda zacusca de fundul cratitei. Cu 10 minute inainte ca zacusca sa fie gata punem si restul de usturoi, apoi condimentam cu sare si pier macinat dupa gust. Cand este gata, lasam zacusca 5 minute sa se racoreasaca , apoi o punem in borcanele pregatite mai inainte. Inchidem borcanele cu capace si le asezam intr-o oala/cratita in care asternem un prosop de bucatarie, o laveta curata sau mai multe straturi de hartie. Turnam apa rece pana acoperim borcanele sau macar sa ajunga la capace, punem oala pe foc mediu si lasam sa fiarba. Cand apa incepe sa clocoteasca reducem focul si continuam sa fierbem borcanele timp de 30-40 de minute. Lasam borcanele sa se raceasca in apa in care au fiert acoperite cu un prosop gros sau un capac pus peste cratita, apoi le scoatem, le stergem si le depozitam in camara sau beci. Un deliciu!
Daca doriti ca zacusca sa iasa mai pastoasa puteti trecele legumele prin masina de tocat. Eu le-am taiat la cutit pentru ca asa ne place.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.


Aici gasiti reteta pentru ZACUSCA DE VINETE.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!