14.03.2016

Tocanita de ciuperci - reteta simpla si rapida

Tocanita de ciuperci este un preparat care se face rapid si usor.  Este aromata, sanatoasa si delicioasa. Pe langa ciuperci mai contine doar cateva ingrediente simple pe care le avem mai tot timpul in bucatarie.  Daca aveti mai multe soiuri de ciuperci iese si mai buna😊. 

Daca probati reteta mea de Tocanita de ciuperci  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

   Ingrediente:
  • 1 kg ciuperci proaspete
  • 4 cepe
  • o capatana mica de usturoi
  • o mana de ardei gras rosu si verde (am folosit congelat)
  • o cana cu suc de rosii
  • o ceasca cu apa
  • 4-5 linguri ulei
  • boia dulce de ardei
  • sare
  • piper macinat
  • cateva fire de marar


Mod de preparare:
Curatam ciupercile, le trecem sub jet de apa rece si le lasam la scurs. Cand sunt scurse le taiem in felii potrivite ca marime.
Curatam, spalam si taiem in cubulete ceapa si usturoiul. Daca folositi ardei proaspat il spalati, il curatati de seminte si cotor si il taiati in cubulete.
Incingem uleiul intr-o cratita si adaugam ceapa si usturoiul, punem un praf de sare, amestecam si lasam cam 5 minute sa se inabuse. Dupa acest timp adaugam ardeiul si ciupercile.
Acoperim partial cratita cu un capac si lasam legumele sa fiarba in suc propriu pentru cca 10 minute...vom observa ca cipercile isi lasa multa apa. Punem sucul de rosii, apa, boia, sare si piper macinat. Sucul de rosii se poate inlocui cu 1-2 linguri pasta de rosii diluata intr-o cana cu apa. Dam cratita descoperita la cuptor pentru aproximativ 15-20 de minute sau pana sosul scade si se ingroasa putin. 
Sosul se mai poate ingrosa cu o lingurita cu varf de faina diluata in putina apa rece. Daca doriti sa continuati gatirea pe aragaz o puteti face fara probleme, dar la cuptor parca mancarea are gust mai bun, nu-i asa😊?  La sfarsit presaram mararul verde tocat. Servim tocanita alaturi de mamaliguta. Simplu de facut si tare buna aceasta tocanita!😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z



Aici am transformat ciupercile intr-o CIULAMA DELICIOASA.
Aici gasiti reteta pentru CIUPERCI UMPLUTE.


14 comentarii:

  1. Cu siguranta voi incerca!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim16/4/16

    Foarte buna,dar eu vreau sa va intreb de unde ati luat aceea cratita,este cumva groasa la material si mai grea,emailata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!Intr-adevar, cratita este groasa si emailata... o am de cativa ani, nu mai imi amintesc de unde am cumparat-o.

      Ștergere
  3. Anonim27/2/23

    Rețete superbe, ușor de gătit și foarte gu stoase, Felicitări,va aștept cu noutăți

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim11/3/23

    Super bună,am făcut o ! Aveți niște rețete delicioase ,practice și gustoase ,eu una mulțumesc ca existați ! 🤗❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti plac retetele mele. Iti multumesc si eu pentru aprecieri, o zi frumoasa!

      Ștergere
  5. Anonim15/3/23

    Arată atât de bn 🤗deja îmi este foame ,mulțumim pentru rețeta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Iti multumesc si eu pentru aprecieri si vizita...te mai astept!

      Ștergere
  6. Anonim20/11/23

    Multumesc Gicuța pentru reťetele tale sint excelent de bune si practice esti o bucatareasa intradevăr de nota 10

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc tare mult pentru aprecieri, o zi frumoasa!

      Ștergere
  7. Anonim18/3/24

    Arata super.O voi încerca si eu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim20/3/24

    Arată foarte bine o să încerc și eu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc. Astept sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. O zi frumoasa!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!