19.01.2024

Perisoare in sos de ceapa

Perisoarele in sos de ceapa sunt delicioase si simplu de facut. Pot spune ca este un fel de mancare mai dietetic dar gustos, iar reteta este una simpla si usor de facut. Recomand cu tot dragul sa le incercati si voi!💜.

Daca probati reteta mea de Perisoare in sos de ceapa sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍.

   

   Ingrediente
    Perisoare:

  • ½ kg carne tocata
  • 1 ou mai micut
  • o ceapa mica
  • sare
  • piper macinat
  • cateva fire de patrunjel
    Sos:
  • 2 cepe mari
  • 2 linguri pasta de rosii/bulion
  • sare
  • piper macinat
  • ½ lingurita cuzahar(optional)
  • 3-4 linguri cu ulei
  • 1 lingura rasa cu faina
  • cateva fire de busuioc sau marar/patrunjel



Mod de preparare
Perisoare:

Punem carnea tocata intr-un bol si adaugam peste ea oul, ceapa data pe razatoarea mica si verdeata tocat marunt. Condimentam cu sare si piper macinat, apoi amestecam bine ingredientele. Cu mainile umezite in apa formam perisoarele (cam cat o nuca mai mare) si le asezm pe un platou.
Punem o oala pe foc cu aproximativ 2 litri de apa si un varf cutit de sare. Cand apa da in clocot adaugam perisoarele si le lasam sa fiarba 25-30 de minute. Indepartam spuma care se formeaza ori de cate ori este nevoie. Cand sunt gata, le scoatem cu spumiera pe o farfurile. Pastram zeama in care au fiert.
Sos:
Incingem uleiul intr-o cratita, apoi punem ceapa tocata marunt. Adaugam putina sare si lasam ceapa la calit. Cand devine sticloasa turnam cate putina zeama in care au fiert perisoarele si lasam sa fiarba in continuare pana ceapa este bine patrunsa. Adaugam pasta de rosii, apoi turnam cam 2 cani si jumatate din zeama pastrata. Cand incepe sa fiarba punem perisoarele, apoi ingrosam putin sosul cu faina diluata in zeama de perisoare. Faina se poate inlocui cu amidon alimentar. Condimentam cu sare si piper macinat, apoi lasam totul sa fiarba la foc mic cam 10 minute. Daca doriti puteti adauga si ½ lingurita zahar, zaharul reduce din aciditatea bulionului. Cand este gata, punem verdeata tocata marunt. Eu am folosit busuioc(congelat), noua ne place aroma lui, dar se poate inlocui cu marar si patrunjel. Servim perisoarele in sos de ceapa, asa simple, cu paine proaspata, o salata sau muraturi, sau cu o garnitura de piure sau orez. Un deliciu😋!
Ma jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta pentru PERISOARE IN SOS DE SMANTANA SI MARAR.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!