25.07.2023

Ciorba de pastai

Ciorba de pastai este o ciorba usoara si racoroasa pe timp de vara, se prepara rapid si este tare gustoasa. Cu un colt de paine si un ardei iute alaturi este o minune.😋  

Daca probati reteta mea de Ciorba de pastai, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😉.



    Ingrediente:
  • 400 g pastai
  • un dovlecel potrivit ca marime
  • o ceapa
  • un morcov
  • un ardei gras(am folosit congelat)
  • radacina telina(cat un ou)
  • cate o radacina mica de patrunjel si pastarnac
  • 3 linguri ulei
  • 2 linguri zarzavat pentru ciorbe
  • 2 linguri orez
  • bors (dupa gust)
  • sare
  • un ou
  • o legatura de leustean




Mod de preparare:
La acesta reteta eu am folosit pastai galbene late, dar se pot folosi si pastai subtiri(fideluta) sau pastai verzi.
Spalam pastaile de fasole, le rupem capetele si le taiem in bucati potrivite ca marime cat sa incapa in lingura. Spalam dovlecelul, il curatam de coaja si seminte si il taiem in cuburi potrivit de mari….cam de marimea bucatilor de fasole. Curatam ceapa, morcovul, ardeiul(daca nu folositi congelat), telina, albitura, apoi le spalam si le taiem cat de marunt dorim. Daca va este mai usor si va place puteti da pe razatoarea mare radacinoasele, eu alta data asa am procedat.
Incingem uleiul in oala in care vom pregati ciorba si punem: ceapa, ardeiul, morcovul si restul radacinoaselor. Picuram putina apa si lasam legumele sa se inabuse putin…cam 5 minute a durat la mine. Turnam cam 2 litri si jumatate de apa si lasam legumele sa fiarba la foc potrivit. Acoperim oala partial cu un capac.
Cand sunt putin patrunse adaugam fasolea galbena. Dupa cca 10 minute punem si zarzavatul pentru ciorbe si orezul. Zarzavatul pentru ciorbe se poate inlocui cu o cana cu suc de rosii sau 2-3 rosii bine copate, decojite si taiate cubulete sau date pe razatoarea mare. Cand orezul se inmoaie putin adaugam si bucatile de dovlecel. Mai lasam sa fiarba pana orezul si toate legumele sunt bine patrunse. Daca apa scade prea mult completam cu alta fierbinte.
Punem si bors dupa gust(il dam inainte in 2-3 clocote). Potrivim gustul de sare si dupa cateva clocote oprim focul de sub oala si punem in fir subtire oul pe care il batem usor cu furculita. Adaugam si leusteanul tocat si putem spune ca ciorba-i gata :). Se poate servi calda, calduta sau la temperatura bucatariei. Un deliciu de vara si nu numai!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta pentru PASTAI INABUSITE.




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!