31.05.2023

Sirop de soc pentru iarna

Acest sirop nu contine conservanti, este 100% natural si ne putem bucura de aroma socului tot timpul anului. Se consuma diluat cu apa in care putem adauga cateva cuburi de gheata si lamaie💜.

Daca probati reteta mea de Sirop de soc pentu iarna, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata💜.


     Ingrediente:
  • 50 flori mari de soc (aproximativ 600 g)
  • 2 litri de apa
  • 2 kg de zahar
  • zeama de la o lamaie mare


Mod de preparare:
Indepartam de pe florile de soc eventualele impuritati sau gandacei. Punem apa rece într-un bol mai mare, scufundam una cate una florile de soc, le scuturam usor, apoi le lasam la scurs intr-o strecuratoare mare. Dupa ce scufundam 5- 6 flori schimbam apa din bol. Cand sunt bine scurse le rupem/taiem din codite cat de mult putem.
Turnam 2 litri de apa intr-o oala incapatoare si o punem pe foc potrivit. Cand apa incepe sa fiarba adaugam florile de soc si le presam usor in ea. Fierbem florile de soc 2-3 minute dupa primul clocot, apoi dam oala deoparte si o acoperim cu capac. Lasam florile de soc la infuzat pana lichidul din oala se raceste complet. Va rezulta un “ceai” extrem de aromat
Cat timp lichidul se raceste pregatim sticlele in care vom pune siropul: le spalam bine cu apa calda si detergent de vase, apoi le sterilizam. Aici gasiti metoda de sterilizare. Din cantitatile date mai sus am obtinut aproximati 2800 ml sirop pe care l-am pus in sticle mici de 330 ml.
Strecuram ceaiul de soc, mai intai printr-o strecuratoare mare, apoi il mai strecuram odata prin strecuratoare in care punem o panza deasa sau un tifon impaturit in mai multe straturi. Stoarcem bine florile de soc pana la ultima picatura 😊.
Ceaiul il vom pune intr-o cratita incapatoare impreuna cu zaharul si zeama de lamaie. Punem cratita pe foc mediu si amestecam constant pana zaharul se dizolva. Indepartam spuma care se formeaza ori de cate ori este nevoie si stergem din cand in cand marginile interioare ale cratitei cu o panza curata, umeda sau un burete nou de bucatarie. Fierbem siropul aproximativ15-20 de minute sau pana capata consistenta. Se poate face proba picaturii ca la dulceata: trecem cu lingurita prin sirop si lasam sa cada ultimile picaturi pe o farfurie curata si uscata. Daca picaturile nu se imprastie siropul este gata. Daca aveti un termometru de cofetarie puteti urmari cu el temperatura siropului…cand ajunge la 104-105 grade siropul este gata.
Așezăm sticle pe o tava de metal și turnam siropul fierbinte in ele. Le astupam cu dop, apoi punem peste ele o patura sau un prosop mai gros si le lasam sa se raceasca lent. Cand se racesc le depozitam in beci sau camara pana la consum. Cand deschidem o sticla o pastram in frigider pana consumam tot continutul ei. Este atat de parfumat si bun!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti RETETELE MELE DE LA A LA Z.


















Aici gasiti reteta SIRO[PULUI DE MENTA CU LAMAIE.






12 comentarii:

  1. Anonim31/5/23

    Va multumim pentru reteta O zi frumoasa si binecuvantata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru aprecieri. Te imbratisez cu drag!

      Ștergere
  2. Anonim31/5/23

    Mulțumim frumos pentru această minunată rețetă 😘🥰

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim4/6/23

    Mulțumesc frumos pentru rețete!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri!

      Ștergere
  4. Anonim4/6/23

    Mulțumim mult pentru rețetă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri! O zi frumoasa!

      Ștergere
  5. Anonim9/6/23

    Mulțumesc mult pentru rețetă!

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim10/6/23

    Mulțumesc frumos pentru rețetele super bune !!!
    Mă bucur tare că v-am găsit!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru aprecieri, o noapte linistita!

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!