15.05.2023

Sirop de menta cu lamaie- natural, fara coloranti

Acest sirop aromat de menta poate fi folosit la diverse deserturi, la insiroparea blaturilor de prajitiri si torturi, ca topping pe inghetate, la diverse limonade sau se poate consuma diluat cu apa minerala ori plata. Recomand cu drag si aceasta reteta💜!

Daca probati reteta mea de Sirop de menta cu lamaie- natural, fara coloranti  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.



    Ingrediente:
  • 300 g menta/izma proaspata
  • 1250 g zahar(aproximativ)
  • 1500 ml apa
  • zeama de la o lamaie mare



Mod de preparare:
Spalam menta sub jet de apa rece, apoi o lasam la scurs. Eu am folosit menta cu tulpini cu tot deoarece erau fragede, daca doriti puteti pune doar frunze. Menta am cules-o din gradina fratelui meu, este foarte aromata. Se poate folosi orice fel de menta…de gradina sau menta salbatica.
Taiem menta in bucati mai mari(daca folositi si tulpina), o punem intr-o oala si adaugam 1 litru si jumatate de apa.
Punem oala pe foc mediu si cand apa incepe sa fiarba reducem focul la mic. Lasam menta sa fiarba 20 de minute dupa primul clocot. Dupa acest timp acoperim oala cu capac si lasam menta la infuzat pana a doua zi sau macar pentru 4-5 ore. Vom obtine un ceai foarte aromat. Eu am fiert menta seara, iar a doua zi de dimineata am continuat sa fac siropul.
A doua zi pregatim sticlele in care vom pune siropul: le spalam si le sterilizam. Aici gasiti metoda de sterilizare. Din cantitatile de mai sus am obtinut aproximati 1700 ml sirop pe care l-am pus in sticle mici de 250 ml, 300 si 450 ml.
Intre timp strecuram ceaiul de menta, mai intai printr-o strecuratoare mare, apoi il mai strecuram odata prin strecuratoare in care punem o panza deasa sau un tifon impaturit in 4. Stoarcem menta bine pana la ultima picatura 😊. Masuram sa vedem cat lichid ne-a mai ramas dupa ce am fiert menta si il punem intr-o cratita mai incapatoare. Mie mi-au ramas 1250 ml si am adaugat 1250 g zahar. Deci, vom pune 1kg de zahar la 1 litru de lichid. Adaugam si zeama de lamaie care va deschide culoarea siropului. Punem cratita pe foc potrivit. Indepartam spuma care se formeaza ori de cate ori este nevoie si stergem din cand in cand marginile interioare ale cratitei cu o panza curata, umeda sau un burete nou de bucatarie. Fierbem siropul cca 20 de minute sau pana capata consistenta si devine ca o miere mai subtire. Se poate face proba picaturii ca la dulceata: trecem cu lingurita prin sirop si lasam sa cada ultimile picaturi pe o farfurie curata si uscata. Daca picaturile nu se imprastie siropul este gata. Daca aveti un termometru de cofetarie puteti urmari cu el temperatura siropului…cand ajunge la 104-105 grade siropul este gata.
Punem siropul fierbinte in sticlele sterilizate, astupam sticlele cu dop, apoi punem peste ele o patura sau un prosop mai gros si le lasam sa se raceasca lent. Cand se racesc le depozitam in beci sau camara pana la consum. Rezista si 3 ani…daca rezistati voi sa nu il savurati 😊 .
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE DE LA A LA Z.

Aici gasiti reteta SIROPULUI DE SOC.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!