25.11.2021

Friptura de ciolan dezosat la cuptor

Friptura din ciolan dezosat este o bunatate. Soric moale, bucati de carne delicioase si fragede, cu texturi diferite. Noi ne-am lins pe degete! 😋😊

 



Daca probati reteta mea de Friptura de ciolan dezosat la cuptor, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v- a placut. Orice sfat de la voi este binevenit. 💜
   
 
     Ingrediente:
  • 2 bucati ciolan crud, dezosat (2,3 kg)
  • 6 linguri cu sos de soia
  • 4 linguri mustar clasic 


Mod de preparare:

Parlim soriciul de pe bucatile de ciolan, apoi le spalam cu apa rece si le lasam la scurs.
Cand sunt scurse, crestam  in romburi soricul cu un cutit bine ascutit. Amestecam sosul de soia cu 3 linguri de mustar….1 lingura de mustar o pastram pentru mai tarziu. Vom obtine o pasta cu care ungem/pensulam bucatile de ciolan. Ungem mai intai pe partea cu soriciul insistand printre crestaturi. Sosul de soia fiind sarat nu mai este nevoie sa folosim sare. Asezam intr-o tava bucatile de carne cu partea cu soricul in jos, apoi continuam sa pensulam si pe partea cealalta. Turnam apa…vom turna pe langa carne, sa fie cam de 2 degete pe fundul tavii. Eu am pus 350 ml, depinde cat de mare este tava in care veti coace ciolanele. Acoperim carnea cu o bucata de hartie de copt pe care o sifonam inainte in maini. Dam tava la cuptorul preincalzit, foc mediu spre mare(180-190 °C) pentru aproximativ 2 ore si jumatate sau pana carnea este bine patrunsa. Timpul de coacere poate varia in functie de grosimea carnii. Verificam periodic ca apa din tava sa nu scada prea mult si mai completam cu cate o ceasca cu apa fierbinte. Din cand in cand luam cu lingura din sosul format si turnam peste carne. Cu o jumatate de ora inainte ca friptura sa fie gata indepartam hartia, inlaturam din grasimea care s-a lasat in tava (inclinam tava si luam cu lingura grasimea) si punem restul de mustar(1 lingura). Amestecam cu lingura sa se distribuie in tot sosul. Mustarul va mai ingrosa putin sosul si ii va da un gust bun…la sfarsit intindem cu painica in el 😋. Putem sa mai turnam si putina apa daca nu este suficient lichid. Cand friptura se rumeneste frumos o lasam 15 minute la “odihnit”, apoi o servim cu mare pofta. Cu muraturi, salata sau garnitura preferata. Noi am servit-o cu paine proaspata si salata aromata de gogonele.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de MANCARURI CARNE/PESTE.



















Aici gasiti reteta pentru COASTE(SCARICICA) DE PORC LA CUPTOR. 

2 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!