12.10.2021

Salata aromata de gogonele pentru iarna

Iarna bate la usa, asa ca…am mai pus ceva pe raftul din camara cu bunatati. O reteta simplu de facut, dar cu un rezultat multumitor. Sper sa o incercati si sa va placa.💚


 Daca probati reteta mea de Salata aromata de gogonele pentru iarna, va astept cu drag sa reveniti, sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


   Ingrediente:
  • 4 kg gogonele
  • 2 cepe mari
  • 6 catei de usturoi
  • 3-4 ardei iuti
  • 2 legaturi frunze de telina
  • 1 lingurita seminte de marar
  • 4 linguri sare de muraturi(neiodata)
  • 10 linguri zahar
  • 700 ml apa
  • 350 ml otet de 9°
  • 1 radacina de hrean 
Mod de preparare:
Spalam gogonelele in apa rece si le lasam la scurs. Eu am folosit si gogonele mai parguite dar tari. Feliem gogonelele si le punem intr-un vas incapator. Curatam ceapa si o taiem in solzisori potrivit de mari, apoi tocam marunt usturoiul decojit. Feliem si ardeii iuti.
Tocam si frunzele de telina pe care le spalam si zvantam inainte. Punem legumele peste gogonele, amestecam, apoi adaugam sarea, zaharul, semintele de marar si turnam apa si otetul. Amestecam totul bine si lasam la macerat 24 de ore. Acoperim vasul cu un capac sau folie alimentara. In acest interval avem grija sa mai amestecam de cateva ori in salata.
A doua zi curatam hreanul de coaja si il taiem in bucati potrivite ca marime. Eu l-am taiat in aproximativ 30 de fasii. Punem salata cu tot cu zeama in borcane curate. Eu am folosit 7 borcane de 720 ml. La fiecare borcan, odata cu salata, punem si cate 4-5 fasii de hrean. Inchidem borcanele cu capace si le depozitam pe raftul din camara sau pivnita. Este o salata buna si aromata care merge de minune alaturi de tocanite, fripturi, mancare de fasole sau alte mancaruri.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💚. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de CONSEREVE/MURATURI.















Aici gasiti reteta GOGONELELOR MURATE.




10 comentarii:

  1. Toate retetele tele sunt extraordinar de gustoase si bune !
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu...te mai astept :)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Cu drag! Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu, o zi minunata! <3

      Ștergere
  3. Buna ziua, am facut reteta dumneavostra acum 3 saptamani. Ieri, cand am verificat camara, am gasit toate borcanele cu capacele umflate, fermentau si iesise zeama din ele. Oare am gresit cu ceva? Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. La gust cum este? Daca ai pus sare cat trebuie, hrean si borcanele au fost inchise ermetic, nu ar fi trebuit sa fermenteze.

      Ștergere
  4. Anonim24/8/22

    Se pot băga la Bain marin???

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim30/8/22

    Foarte bune am făcut toamna trecută și au fost cele mai bune! Mulțumesc pentru rețetă.

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!