13.09.2021

Ratatouille- ghiveci frantuzesc

Bine v-am regasit, dragii mei! Astazi va propun sa faceti o reteta delicioasa, sanatoasa si aspectuasa cu legume. Se prepara usor si este de sezon.💜

 

Daca probati reteta mea de Ratatouille- ghiveci frantuzesc, va astept cu drag sa reveniti , sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

    

    Ingrediente:
  • 2 vinete(500-600 g)
  • 2 dovlecei(500-600 g)
  • 2 ardei grasi(200 g)
  • o ceapa (150 g)
  • sos/suc de rosii(500 ml)
  • 5-6 catei de usturoi
  • sare
  • piper macinat
  • 2 linguri ulei
  • cateva fire de patrunjel






Mod de preparare:
Spalam dovleceii, ardeii si vinetele, apoi le stergem cu prosoape de hartie sau cu un prosop curat de bucatarie. Curatam ceapa si o spalam. Taiem ardeii in jumatati, apoi indepartam cotoarele si semintele acestora. Ii taiem in fasii potivit de subtiri(3-4 mm). Feliem vinetele, dovleceii si ceapa in rondele cu grosimea tot de 3-4 mm. Daca doriti, putei folosi mai multa ceapa. De asemenea puteti pune in plus si cateva rosii pe care le feliati la fel. Asezam bucatile de legume pe o tava si presaram peste ele sare(cam o lingurita cu varf). Le lasam asa cel putin o jumatate de ora ca sa se inmoaie putin. Dupa acest timp pregatim o tava…poate sa fie ovala(cum am avut eu), rotunda sau poate avea orice forma. Merge foarte bine si un vas termorezistent. Turnam in tava jumatate din sucul de rosii, apoi luam cate o felie din fiecare leguma(mai putin din ardei) si le asezam in straturi(vedeti foto mai jos). Turnam peste legume sucul de rosii ramas, apoi asezam feliile de ardei. Condimentam cu sare si piper, stropim legumele cu uleiul, apoi acoperim tava cu capac sau cu folie alimentara. O dam la cuptor, foc mediu spre mare(200-220 °C) pentru aproximativ 40 de minute. Dupa acest timp  indepartam capacul/folia de aluminiu si punem deasupra rondele de usturoi. O mai lasam la cuptor aproximativ 10 minute sau pana legumele sunt bine patrunse si capata o culoare aurie deasupra. Cand este gata, presaram deasupra patrunjel tocat si dupa ce se racoreste servim ghiveciul cu mare pofta. Este bun si rece😉.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti RETETELE MELE DE POST.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!