28.08.2018

Ghiveci de legume la cuptor

Ghiveciul de legume este un preparat delicios si savuros. Se poate servi ca atare sau ca si garnitura la friptura. Noi l-am servit simplu. Se mai pot adauga conopida, praz, bame sau legumele care va plac.😉


Daca probati reteta mea de Ghiveci de legume la cuptor, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.



    Ingrediente:
  • 1 vanata 
  • 1 morcov 
  • 2 ardei capia 
  • 1 dovlecel 
  • ½ varza mica (cat pumnul) 
  • 2 cepe mari 
  • 3 cartofi 
  • 4 rosii mari 
  • o mana mazare(am folosit congelata) 
  • o mana de fasole verde(am folosit congelata) 
  • 4-5 linguri ulei 
  • sare 
  • piper macinat
  • cateva fire de patrunjel 





Mod de preparare:
Spalam si stergem vanata, apoi o decojim partial si o taiem in cuburi mai mari. Presaram sare peste ea, amestecam si o lasam deoparte pana pregatim restul legumelor proaspete.
Curatam si spalam legumele. Morcovul il taiem in rondele, iar celelalte legume in bucati mai mari(vedeti pozele). Varza am taiat-o in felii, daca doriti, o puteti taia marunt. Cuburile de cartof le punem intr-un castronel si le acoperim cu apa rece. Rosiile le decojim si le taiem in felii mai mari.
Incingem uleiul uleiul intr-o tigaie(la inceput punem mai putin ulei, mai adaugam pe parcurs (in timp ce calim legumele) si calim pe rand: rondelele de morcov, ardeiul, dovlecelul, feliile de varza, cuburile de vanata bine scurse si la sfarsit ceapa. Nu le calim mult, doar cat sa se inmoaie. Pe masura ce le scoatem din tigaie le punem in tava/vasul in care urmeaza sa facem ghiveciul. Cand sunt toate gata, adaugam in tava peste legumele calite: mazarea si fasolea verde congelata, feliile de rosii, cartofii scursi de apa si uleiul care ne-a ramas in tigaie. Asezonam cu sare si piper si amestecam bine toate legumele. Turnam o cescuta cu apa, sifonam in maini o bucata de hartie de copt si acoperim legumele cu ea. Dam tava la cuptorul preincalzit(foc potivit-180 °C ) pentru aproximativ o ora sau pana legumele sunt bine patrunse. Cat timp se gatesc legumele amestecam usor in tava, fara sa le sfaramam si daca este nevoie mai adaugam cate putina apa fierbinte. La sfarsit presaram patrunjel verde tocat. Deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😋. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete FARA CARNE(DE POST).























Aici gasiti reteta TOCANITEI DE VINETE.
Aici gasiti reteta MACROULUI CU LEGUME COAPTE LA CUPTOR.

4 comentarii:

  1. Anonim15/11/23

    Mulțumesc, Doamna Gicuta! De când mănânc vegan, am căutat peste tot rețete variate. La dumneavoastră găsesc cele mai bune idei de post cu alimente pe care le pot găsi ușor. Și îmi ies de fiecare dată gustoase. Astăzi încerc ghiveciul la cuptor. Nu mai am răbdare, așa ca m-am apucat să scriu un comentariu 😁. După ce îl scot din cuptor, sigur nu mai ajung la telefon.
    Vă mulțumesc pentru toată munca dumneavoastră!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, ma bucur ca retetele mele te inspira. Sper ca ti-a placut ghiveciul. O zi frumoasa si numai bine!❤

      Ștergere
  2. Anonim19/11/23

    Confirm ca este delicios!!! E pe lista de repetat.
    Vă îmbrățișez cu drag!
    Elena

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa aud asta, te imbratisez si eu. O zi frumoasa!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!