07.06.2020

Pulpe de pui pe pat de sare

Pulpe fripte si rumenite, fragede si sarate exact cat trebuie 😉.
Am gatit aceste pulpe, sambata... o parte din ele le-am dat de pomana, ca au fost Mosii de vara. Ca si garnitura am facut un piure de cartofi. Bineinteles ca orezul cu lapte a fost nelipsit. 

Daca probati reteta mea de Pulpe de pui pe pat de sare, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


   Ingrediente:
  • 8 pulpe de pui(aproximativ 2 kg)
  • 1 kg sare grunjoasa(sare de muraturi)
  • 1 lingurita boia dulce de ardei
  • 1 lingurita piper macinat
  • 2 lingurite praf de usturoi
  • 4-5 linguri ulei
   Pentru finisat
  • 2 linguri suc de rosii
  • 2 linguri ulei


Mod de preparare:

Parlim, curatam si spalam bine pulpele de pui, apoi le lasam la scurs intr-o strecuratoare. Daca este nevoie indepartam din grasime si excesul de piele.
Aprindem cuptorul la foc potrivit(180-190 °C). Asternem hartie de copt intr-o tava mai mare, punem sarea si o nivelam. Sarea trebuie sa fie intr-un strat gros de aproximativ 1 cm.
Punem uleiul intr-un castronel, adaugam piperul, boiaua si praful de usturoi, apoi amestecam bine cu furculita. Stergem pulpele cu prosoape de hartie si le punem pe o tava,  apoi le ungem pe ambele parti cu amestecul de ulei si condimente. Asezam pulpele pe patul de sare si dam tava la cuptor. Lasam pulpele sa se coaca aproximativ 1 ora si 10 minute sau pana sunt bine patrunse. Pulpele isi vor lua sare doar cat este nevoie, iar grasimea va fi absorbita de aceasta. Daca se strange prea multa grasime in tava(depinde cat de grase sunt pulpele), inclinam usor tava si scoatem din grasime cu o lingura. Cu 10 minute inainte sa fie gata amestecam sucul de rosii cu uleiul si pensulam pulpele pe deasupra. Vor capata o culoare frumoasa. Cand sunt gata, indepartam cu o pensula sarea de pe pulpe si le scoatem pe un platou. Le servim calde, cu garnitura preferata. Cam asta-i tot dragii mei...simplu de facut si delicios.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💛. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

2 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!

Confidenţialitate si termeni

https://policies.google.com/technologies/partner-sites