17.05.2020

Sirop din muguri de brad( molid sau pin), cu lamaie

Siropul din muguri de brad, pin sau molid este aromat, gustos si rezista fara probleme tot restul anului. Se consuma diluat cu apa plata sau minerala.😋


Daca probati reteta mea de Sirop din muguri de brad(molid sau pin), va astept cu drag sa reveniti si sa im spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata.

    Ingrediente:
  • muguri de brad, molid sau pin
  • apa
  • zahar
  • lamaie





Mugurii de brad, molid sau pin se culeg incepand cu prima jumatate a lunii mai pana in luna iunie, in functie de zona unde acestia cresc. Marimea lor trebuie sa fie undeva intre 3 si 7 cm.
Mod de preparare:
Spalam mugurii(eu am avut muguri de molid) in mai multe ape reci indepartand eventualele impuritati, apoi ii lasam la scurs intr- o strecuratoare. Ii punem intr-o cratita si turnam apa cat sa-i acopere cu 2 degete. Mugurii au tendinta sa se ridice la suprafata, dar ii vom apasa cu o paleta de bucatarie ca sa putem vedea nivelul apei din cratita. Eu am avut 430 g muguri si am adaugat 2 litri si jumatate cu apa.
Punem cratita(am folosit una de 4,5 litri) pe foc mediu si amestecam din cand in cand in ea. In scurt timp mugurii isi vor schimba culoarea intr-un maro-kaki. Cand apa incepe sa clocoteasca reducem focul de sub cratita si lasam mugurii sa fiarba o ora, amestecand din cand in cand. Vom observa ca lichidul devine din ce in ce mai tulbure, de o culoare alburie. Dupa acest timp, acoperim cratita cu capac si lasam amestecul la infuzat cel putin 15-16 ore…eu l-am lasat 20 de ore. Daca este prea cald, punem cratita intr-un loc mai racoros sau la frigider(dupa ce ajunge la temperatura camerei).
A doua zi strecuram lichidul presand bine mugurii de brad. Il masuram, apoi la 1 litru de lichid punem 1 kg de zahar. Mie mi-au ramas 1,650 litri de lichid si am pus aceeasi cantitate de zahar. Spalam bine lamaia(am folosit una mare), o feliem si o adaugam peste lichid. Punem cratita pe foc mediu si cand lichidul incepe sa fiarba indepartam permanent spuma care se formeaza. Din cand in cand stergem marginea cratitei cu o bucata de panza sau servet umed. Pe masura ce fierbe, siropul se va ingrosa cate putin si isi va schimba culoarea…la final trebuie sa obtinem un sirop de o culoare rosiatica. Daca il fierbem prea mult siropul se va inchide la culoare si va deveni maroniu. Se poate face proba picaturii: trecem cu o lingurita prin sirop si lasam sa cada ultimile picaturi pe o farfurie. Daca raman ferme, nu se preling, siropul este fiert. Cand este gata, mai strecuram siropul odata sa indeartam orice urma de lamaie si il punem, fierbinte, in sticle sterilizate(vezi aici cum se sterilizeaza sticlele si borcanele). Mie mi-au iesit aproximativ 2 litri de sirop pe care l-am pus in sticle mici de 250 ml si 330. Astupam sticlele cu dob, apoi le acoperim cu o patura. Le lasam sub ea pana se racesc, apoi le depozitam intr-un loc mai racoros. Feliile de lamaie care au fiert in sirop le maruntim si le punem intr-un borcanel in frigider. Le vom folosi la diverse deserturi Sa va fie de folos!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de DULCETURI/SIROPURI.























8 comentarii:

  1. O sa incerc sa-l fac si apoi promit ca revin

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim10/5/22

    Și eu îl fac mereu și îl folosesc mai mult pentru tuse

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim10/5/22

    Mulțumesc frumos pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri!

      Ștergere
  4. Anonim3/6/22

    Mâine fac siropul de muguri de brad (cu miere și cu apă) Mulțumesc frumos pentru rețetă!!!🥰🥰

    RăspundețiȘtergere