03.05.2020

Clatite americane / Pancakes

Clatite rapide, gustoase si pufoase pe care le putem servi la micul dejun sau ca si desert. Cu gem, miere, sos de ciocolata sau sos de fructe...alegerea este a voastra.😊


Daca probati reteta mea de Clatite americane/ Pancakes, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut.


    Ingrediente:
  • 2 oua medii
  • 200 g faina(8 linguri)
  • 200 ml lapte
  • 1 lingura zahar
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • 1 lingura cu iaurt
  • 1 lingura cu ulei
  • 1 lingurita cu praf de copt
  • un varf cutit de sare




Mod de preparare:

Spargem ouale in vasul mixerului sau in alt bol, adaugam peste ele sarea, zaharul si zaharul vanilat. Le mixam bine pana zaharul se dizolva. Compozitia se va deschide la culoare si se va forma o spuma. Lasam mixerul deoparte.
Masuram laptele si adaugam peste el o lingura cu varf de iaurt. Daca nu aveti iaurt puneti in total 250 ml lapte. In alt bol cernem faina si o amestecam cu praful de copt. Peste faina turnam treptat compozitia de lapte si iaurt amestecand bine cu telul ca sa nu fie cocoloase. La sfarsit adaugam uleiul si omogenizam.
Cu ajutorul unei spatule de bucatarie incorporam treptat spuma de galbenusuri peste compozitia de lapte si faina. Amestecam usor ca sa ramana compozitia aerata.
Ungem o tigaie cu putin ulei...eu am picurat putin ulei, apoi l-am intins cu servetelul. Punem tigaia pe foc potrivit. Cand aceasta se incinge reducem focul, luam din compozitie cu polonicul si turnam in centrul tigaii. Nu punem multa compozitie...eu am folosit un polonic mic. Cand clatita incepe sa faca mici basicute deasupra(cam dupa aproximativ 2 minute) o intoarcem cu o spatula si pe partea cealalta. O lasam pana se rumeneste, apoi o scoatem pe o farfurie. Procedam la fel si cu restul aluatului. Pe masura ce clatitele sunt gata le suprapunem. Mie mi-au iesit 7 clatite cu diametrul de 13-14 cm. Noi am servit clatitele cu miere si sirop de menta. Excelente!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca :). Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de DULCIURI.





















2 comentarii:

  1. Anonim13/1/23

    Vreau sa incerc reteta aceasta... Pot folosi pe jumatate di cantitati?
    Multumesc! Iuliana

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, Iuliana. Desigur, poti injumatati ingredientele. O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere