29.04.2020

Prajitura/pasca cu blat gen pandispan si branza dulce

Prajitura sau pasca cu aluat turnat(gen pandispan) si branza de vaci este un desert simplu si usor de facut. Blatul este subtire, iar umplutura este generoasa, aromata si tare gustoasa. Eu am facut-o de Paste, recomand sa incercati si voi reteta si sper sa fie si pe gustul vostru. 😊 

Daca probati reteta mea de Prajitura/pasca cu blat gen pandispan si branza dulce 
sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata💛. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe Facebook😊.


   Blat:
  • 1 ou
  • 6 linguri faina(150 g)
  • 3 linguri zahar(75 g)
  • 5 linguri ulei
  • 5 linguri apa minerala
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • 1 lingurita coaja rasa de lamaie
  • un varf cutit de sare
    Umplutura:
  • 600 g branza de vaci bine scursa
  • 250 g smantana fermentata 
  • 4 oua
  • ¾ cana cu zahar (cana de 250 ml)
  • 75 unt topit si racit
  • 4 linguri cu gris
  • 4 plicuri cu zahar vanilat
  • 150 g stafide
  • 1 lingura coaja rasa de lamaie
  • un varf cutit de sare
     In plus:
  • 1 lingura cu zahar pudra




Mod de preparare
Blat:

Tapetam o forma rotunda (26 cm diametrul) cu hartie de copt. Udam tava inainte, pe interior ca sa se lipeasca hartia mai bine de ea.
Aprindem cuptorul la foc mediu(180ºC).
Spargem oul in vasul mixerului sau in alt bol, apoi punem sarea si zaharul. Mixam totul pana compozitia isi dubleaza volumul si zaharul se dizolva. Turnam uleiul lingura cu lingura in timp ce mixam. Reducem viteza mixerului si incepem sa incorporam treptat faina cernuta si amestecata cu praful de copt alternand cu apa minerala. Aromatizam cu esenta si coaja de lamaie. La final compozitia va arata ca o compozitie de clatite putin mai groasa. O turnam in tava pregatita dinainte, o nivelam si dam tava la cuptor pentru aproximativ 10-12 minute sau pana blatul este ferm la atingere...ar trebui sa fie copt pe jumatate.
Intre timp pregatim umplutura:
Spargem ouale separand albusurile de galbenusuri.
Punem branza(am folosit branza facuta in casa, reteta aici)  intr-un bol impreuna cu gabenusurile, smantana si grisul. Amestecam bine cu lingura, apoi adaugam untul topit si stafidele spalate si bine scurse.
Peste albusuri punem sarea si le mixam pana devin spuma. Adaugam in doua transe zaharul si zaharul vanilat si mixam bine de fiecare data pana zaharul se dizolva si obtinem o bezea.
Cu ajutorul unei spatule de bucatarie incorporam treptat bezeaua in compozitia de branza amestecand usor, de jos in sus.
* Cat timp pregatim umplutura mai aruncam un ochi la blat…daca este ferm la atingere il scoatem din cuptor.
*
Scoatem tava cu blatul din cuptor, turnam deasupra lui umplutura de branza si nivelam. Daca doriti, puteti face o cruce din stafide. O reintroducem in cuptor si o mai lasam cam 45 de minute sau pana compozitia de branza se incheaca si se rumeneste frumos deasupra. Cand este coapta, lasam prajitura/pasca sa se raceasca complet in forma, apoi o scoatem cu hartie cu tot. Desprindem cu grija hartia de pe ea si o asezam pe un platou. O pudram cu zahar, o feliem si o servim cu mare pofta.. Mmmm, ce bunatate😋!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z

Am repetat-o si de Sarbatorile Pascale 2023. De data aceasta am ornat-o cu stafide si tot din stafide am format si o cruce.  A iesit splendida! ❤
 Iar aici gasiti RETETA TRADITIONALA DE PASCA CU ALUAT DE COZONAC.



3 comentarii:

  1. Anonim15/4/23

    Mulțumim pentru rețetele Dv . deosebite.🙏

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti multumesc si eu pentru aprecieri, te imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  3. Albu Gina24/3/24

    Mulțumesc pentru reteta! Arata senzațional.

    RăspundețiȘtergere