16.12.2019

Slaninuta fiarta in zeama de varza

Dragii mei, noi am inceput sa ne pregatim pentru Craciun! 😊 Si in acest an am taiat porcul mai devreme pentru ca o parte din bunatatile pregatite din acesta vor ajunge peste hotare, la oameni dragi sufletului nostru. Aceasta slaninuta este frageda si tare gustoasa.
Daca probati reteta mea de Slaninuta fiarta in zeama de varza, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • slaninuta
  • sare grunjoasa( de muraturi)
  • usturoi
  • frunze de dafin
  • piper boabe si macinat
  • zeama de varza




Mod de preparare:
Asezam bucatile de slaninuta(am avut slaninuta de la un porc de aproximativ 120 kg) intr-un vas care se inchide cu capac si presaram sare din belsug pe toate partile. Slaninuta nu va iesi sarata, isi va lua sare atat cat trebuie. Acoperim vasul si lasam slaninuta sa stea la sare cel putin o saptamana, apoi o scoatem si o lasam cateva ore la zvantat. Noi am afumat-o(2 zile cate 4-5 ore pe zi, fum rece), dar se poate pregati si neafumata.
Punem intr-un vas mai mare zeama de varza, cateva frunze de dafin si boabe de piper(la 1 litru de zeama 2 frunze de dafin si o lingurita cu boabe de piper). Cand zeama incepe sa clocoteasca adaugam slaninuta si lasam sa fiarba aproximativ 10-12 minute sau pana furculita intra usor in ea. Timpul de fierbere poate varia in functie de grosimea slaninutei. Am avut si cateva bucati mai groase de slaninuta care aveau si putina carnita pe ele si le-am fiert mai mult. Atentie, nu o fierbem prea mult ca riscam sa se desprinda soriciul de pe pe ea! Cand toate bucatile de slaninuta sunt fierte le lasam la racit.
Separat, facem o saramura tare cat sa stea oul deasupra(adaugam sare, amestecam, apoi punem un ou. Daca oul pluteste deasupra apei inseamna ca saramura este perfecta). Punem saramura pe foc, o fierbem in clocot 1-2 minute, apoi o lasam sa se raceasca.
Asezam bucatile de slaninuta intr-un vas/borcan care se inchide  cu capac. Printre ele presaram rondele de usturoi(3 capatani mari am folosit eu) si piper proaspat macinat. Turnam saramura rece cat sa treaca cu 2 degete peste slaninuta, punem o farfurie(greutate) deasupra si inchidem vasul cu capac. Depozitam vasul intr-un loc mai racoros. Va spuneam mai sus ca am avut cateva bucati mai groase de slaninuta…cu ele am procedat astfel: am presarat peste ele boia iute si sare si le-am “masat” bine. Le-am infasurat in hartie, apoi le-am pus intr-o cutie de carton.
Daca vremea de afara se incalzeste si inca mai aveti slaninuta in saramura o puteti pune in congelator. Cam asta-i tot , dragii mei. Daca aveti intrebari/ nelamuriri/sfaturi  va astept comentariile, aici pe blog sau in pagina, unde imi puteti trimite mesaje. Sa va fie de folos!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe 
pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul 
"Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti reteta pentru CALTABOSI.















6 comentarii:

  1. Bună seara cât timp lăsăm slănină în saramură?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. In aceasta saramura se conserva...se poate tine pana la epuizare.

      Ștergere
  2. Anonim18/11/22

    Daca sta in saramura cand scoti sa mananci nu este sarata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este sarata. In general, slanina isi ia sare atat cat trebuie.

      Ștergere
  3. Anonim18/11/23

    Mulțumim de sfaturi.Sunt foarte folositoare!

    RăspundețiȘtergere