18.11.2019

Mancare de gutui

Mancarea de gutui este un preparat traditional. Se face usor, este aromata si tare buna. Recomand cu drag s-o faceti si voi💜💜!

Daca probati reteta mea de Mancare de gutui, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.



     Ingrediente:

  • 4 gutui(aproximativ 800 g)
  • 6 linguri zahar(150 g)
  • 1 lingura cu faina(25 g)
  • 2 cani cu apa(500 ml)
  • 3-4 linguri ulei
  • un varf cutit de sare




Mod de preparare:

Spalam gutuile, le stergem cu hartie absorbanta, apoi le taiem in felii cam de 2 cm grosime. Indepartam de pe fiecare felie semintele, partea mai tare si orice urma de stricaciune. Incingem uleiul intr-o tigaie si prajim putin bucatile de gutui pe ambele parti. Nu trebuie sa le suprapunem, daca nu incap toate in tigaie le prajim in mai multe transe. Cand sunt gata, le scoatem pe hartie absorbanta. Punem intr-o cratita zaharul la caramelizat. Trebuie sa fim atenti sa nu se arda ca va deveni amar. Il lasam pana capata o culoare aurie, apoi turnam o cana cu apa (atentie la aburi!). Lasam sa fiarba pana se dizolva tot caramelul, apoi adaugam gutuile. Cand mancarea incepe sa clocoteasca adaugam faina diluata in putina apa. Amestecam usor, apoi turnam restul de apa si putina sare. Mai lasam sa fiarba la foc mic aproximativ 10-12 minute. Nu uitam sa mai amestecam din cand in cand in cratita. Cam asta-i tot…DE-LI-CIU! Mancarea de gutui se serveste ca atare sau langa un  orez sau cuscus.

Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte 3 retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

















Aici gasiti reteta pentru MANCARE DE GUTUI CU PIEPT DE PUI.


16 comentarii:

  1. Super mîncarea de gutui asa o făcea di mama
    🍉🍌🍓🍓🍅

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, de la mama mea stiu si eu reteta. O zi buna sa ai!

      Ștergere
  2. E ok . Fără apă și făina e mai ok ! Cu sucul lor sau suc portocală.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Mihai! Am sa incerc si varianta pe care tu ai sugerat-o :) ....iti multumesc, o seara buna!

      Ștergere
  3. Multumesc tare mult pt reteta...mancarea de gutui imi aminteste de copilarie...esti minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag! Te imbratisez, o seara frumoasa!

      Ștergere
  4. Super. Multumesc Gicuta.Imi plac retetele tale.Iti doresc multa sanatate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru vizita si aprecieri! O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  5. Anonim24/10/22

    Excelenta reteta! Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim2/11/22

    Multumesc. O voi incerca.Revin. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, astept sa imi spui cat de mult v-a placut. O seara frumoasa!

      Ștergere
  7. Anonim16/11/22

    Super mancarea de gutui.Este pentru prima data cand o fac ,o ador

    RăspundețiȘtergere