26.11.2021

Mancare de gutui cu piept de pui

Mancarea de gutui cu piept de pui este un preparat delicios, aromat si usor de facut. Daca nu ati mancat asa ceva pana acum, eu zic sa incercati reteta, merita! 😍


 Daca probati reteta mea de Mancare de gutui cu piept de pui, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat tarieste invata.


   Ingrediente:
  • 500 g gutui
  • 500 g piept dezosat de pui
  • 1 lingura faina
  • 4 linguri zahar
  • 2 cani cu apa (500 ml)
  • sare
  • 4-5 linguri ulei




Mod de preparare:
Curatam gutuile de puf, le spalam si le stergem de apa. Le taiem in doua, apoi taiem fiecare jumatate in felii potrivit de groase…cam de marimea unui deget. Indepartam dupa fiecare felie casuta cu semintele si partea mai lemnoasa. Incinem 2-3 linguri de ulei intr-o tigaie si punem feliile de gutui fara sa le suprapunem. Daca nu incap toate, le punem in mai multe transe. Le rumenim pe ambele parti la foc mediu. Cand sunt gata, le scoatem pe prosoape de hartie ca sa absoarba surplusul de ulei. La fel procedam si cu pieptul de pui: il spalam, zvantam si il taiem in fasii putin mai groase pentru ca  se vor reduce in volum. Mai punem 1-2 linguri cu ulei in cratita in care am rumenit gutuile si cand se incinge rumenim si bucatile de piept de pui. Le scoatem si pe acestea pe prosoape de hartie. Punem intr-o cratita zaharul la caramelizat. Trebuie sa fim atenti sa nu se arda ca va deveni amar. Il lasam pana capata o culoare aurie, apoi turnam o cana cu apa (atentie la aburi!). Lasam sa fiarba pana se dizolva tot caramelul, apoi diluam faina in restul de apa si o turnam si pe aceasta in cratita. Amestecam bine ca sa nu faca cocoloase si cand incepe sa clocoteasca punem pieptul de pui rumenit. Fierbem la foc mic 5-6 minute, dupa care punem si gutuile. Lasam sa fiarba in continuare la foc mic 2-3 minute sau pana feliile de gutui sunt bine patrunse, fara sa le terciuim. Punem putina sare, gustam sosul si daca este prea acru mai adaugam putin zahar. Daca doriti, jumatate din cantitatea de apa o puteti inlocui cu vin alb. De asemenea, pieptul de pui se poate inlocui cu pulpe de pui sau orice fel de carne de pasare. Cand este gata, lasam mancarea sa se racoreasca putin, apoi o putem servi. Un deliciu!😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.





6 comentarii:

  1. Anonim13/10/22

    Mulțumesc frumos doamnă pentru retetele speciale pe care ni-le prezentati !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Iti multumesc si eu pentru aprecieri si vizita. Te mai astept cu drag in bucataria mea virtuala.

      Ștergere
  2. Anonim15/10/22

    Mulțumesc pentru delicioasa mâncare fe gutui Multă sănătate

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!

Confidenţialitate si termeni

https://policies.google.com/technologies/partner-sites