05.07.2019

Castraveti murati la soare

Reteta simpla de castraveti murati la soare. Rezultatul: castraveti crocanti si aromati. Sper sa incercati si aceasta reteta. 😍

Daca probati reteta mea de Castraveti murati la soare, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite...omul cat traieste invata.😊


     Ingrediente:
  • 3 kg castraveti(aproximativ) 
  • 2 litri de apa
  • 2 linguri cu varf de sare pentru muraturi
  • 1 capatana de usturoi
  • 3-4 tije de marar uscat





Mod de preparare:
Spalam castravetii cu apa rece si ii punem la scurs intr-o strecuratoare. Decojim usturoiul si il taiem in felii. Tijele de marar le vom impati in trei: o parte o vom pune la fundul borcanului, apoi la mijloc peste castraveti si deasupra. Spalam un borcan de 5 litri si asezam pe fundul lui o parte din tijele de marar. Optional, se mai pot adauga ardei iuti sau ramurele de cimbru. Castravetii mei au fost mai mari si i-am despicat (nu pana la capat). Daca sunt micuti ii lasati intregi. Le-am tait putin si dintr-un capat( capatul cu codita). I-am asezat cat de bine am putut in borcan( mi-au ramas vreo 4 castraveti din cele 3 kg) si am pus printe ei feliile de usturoi. Punem intr-o oala apa si sarea. Asezam oala pe foc si fierbem saramura pana sarea se dizolva complet, apoi o lasam cinci minute la racorit. Asezam borcanul pe o tava de metal sau pe lama unor cutite si turnam cu polonicul saramura fierbinte. Deasupra borcanului asezam o farfurioara, apoi lasam borcanul la soare. Am prins vreme buna si insorita(temperaturi de peste 30 grade) si castravetii mei s-au murat in 4 zile. A doua zi incepuse sa fiarba, zeama era deja tulbure. Eu i-am lasat si peste noapte afara fiind cald. Daca este mai rece(seara) puteti aduce borcanul cu castraveti in bucatarie. Castravetii astfel murati se pot depozita in beci/pivnite, sau ii puteti pune in recipiente mai mici(impreuna cu zeama) si ii tineti in frigider. Bunatate!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💙. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

















In poza de mai jos sunt cateva borcane de castraveti bulgaresti, plus un borcan de castraveti murati la soare.


2 comentarii:

  1. Bună ziua. Acești castraveți murați la soare țin și pe iarna sau sunt numa de sezon?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Nu , acestia nu sunt pentru iarna. Aici gasesti reteta:https://bunatatidinbucatariagicutei.blogspot.com/2017/09/castraveti-in-saramura.html

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!