08.01.2019

Rata pe varza la cuptor

Am avut o rata de la soacra mea, micuta, dar grasa si frumoasa :) Am pus-o pe varza si am facut si-o supa delicioasa cu galuste. Recomand cu drag sa incercati si voi reteta!


Daca probati reteta mea de Rata pe varza la cuptor, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut.
     
 
      Ingrediente:
  • o rata(am avut una de curte de 1,300kg)
  • o varza mare murata sau 2 kg varza proaspata
  • 2 morcovi
  • o ceapa mai mare
  • o radacina de patrunjel
  • o bucatica de telina
  • o frunza de dafin
  • o cana cu suc de rosii
  • cimbru
  • boia
  • piper
  • sare






Aici gasiti reteta pentru SUPA CU GALUSTE.


Mod de preparare:

Curatam si spalam rata, apoi o punem la fiert. O vom fierbe pana se patrunde pe jumatate. Eu am fiert-o 20 de minute in oala sub presiune. Am adaugat si legumele curatate si spalate.
Daca folosim o oala clasica adaugam legumele dupa ce carnea incepe sa fiarba si inlaturam toata spuma formata.
Cand rata este fiarta, o scoatem din oala si dupa ce se mai racoreste o condimentam pe exterior si interior cu sare, cimbru, boia si piper.
Tocam varza marunt si o punem intr-o tava. Adaugam condimente(cimbru, boia, piper, frunza de dafin si putina sare), apoi amestecam totul.
Turnam doua polonice din zeama in care a fiert rata. Luam mai de deasupra, ca sa fie si cu grasime. Asezam rata peste varza si dam tava la cuptor (foc mediu-180 °C).
Eu am lasat-o aproximativ o ora si jumatate pana rata s-a patruns bine.
Dupa aproximativ o ora adaugam sucul de rosii(am scos rata ca sa-l pot amesteca cu varza) si daca este nevoie mai completam cu putina supa. Din cand in cand stropim rata cu zeama din tava. Intoarcem rata si pe partea cealalta ca sa se rumeneasca frumos. Daca rata se rumeneste prea mult si nu este bine patrunsa o acoperim cu o hartie de copt. Cand este gata, o lasam 10 minute sa se racoreasca, apoi o putem servi....  cu mamaliguta si ardei iuti. Bunatate!!
Cu zeama ramasa in care au fiert rata si legumele am facut o supa cu galuste.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca :).Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

6 comentarii:

  1. Anonim25/9/22

    Minunat arată, mulțumesc pentru rețetă!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag. Iti multumesc si eu pt. vizita si aprecieri. O zi frumoasa!

      Ștergere
  2. Anonim9/1/24

    Super, n-o cumperi gata făcută nici cu 200 de lei!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam asa ceva . Multumesc pentru vizita si aprecieri, o zi frumoasa!

      Ștergere
  3. Silvia12/1/24

    In acest weekend, e pe lista! multumesc, Gicuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, am vazut putin cam tarziu mesajul. Ai gatit, rata? Cat de mult v-a placut?

      Ștergere