07.01.2019

Galuste pufoase din gris - reteta rapida

Astazi va prezint cea mai simpla metoda de preparare a galustilor din gris. Fara sa separam albusul de galbenus, fara ulei in compozitie. Rezultatul: galuste aurii, pufoase si gustoase.✌


Daca probati reteta mea de Galuste pufoase din gris sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile mele de FacebookFacebook.

    Ingrediente
  • 3 litri supa de pasare
    Pentru galuste:
  • 2 oua de marime medie
  • 120 g gris(6 linguri)
  • un varf cutit de sare



Am avut o rata de la tara si am fiert-o (partial) inainte de a o pune pe varza. Am adaugat la fiert si niste ceapa, morcov si radacina de patrunjel... stiam dinainte ce o sa fac cu supa in care aceasta va fierbe...supa cu galuste😋.

Mod de preparare galuste din gris:
Spargem ouale intr-un bol si adaugam sarea peste ele. Le batem bine cu furculita sau cu un tel, apoi adaugam in ploaie si in mai multe reprize grisul. Amestecam bine de fiecare data. Lasam compozitia deoparte 10- 15 minute ca sa se umfle grisul. Grisul pe care il vom folosi nu trebuie sa fie fin, trebuie sa aiba o granulatie mai mare ca altfel galustile ies tari. Cand cumparam gris ne uitam pe pachet ca nu cumva sa fie scris gris extrafin. La aceasta reteta am folosit gris marca Baneasa.
Dupa acest timp, "taiem" cu lingura din compozitia de galuste si punem in supa fierbinte (nu trebuie sa clocoteasca). Inmuiem lingura in supa de fiecare data cand formam o galusca.
Acoperim partial oala cu capac si lasam sa fiarba 10-15 minute la foc mic pana galustile se umfla. In timpul fierberii le stropim de 2-3 ori cu apa rece(turnam cu o cescuta apa peste ele). Cand supa este gata, presaram patrunjel verde tocat, acoperim din nou oala cu capac, iar dupa 15 minute o putem servi. Bunatate!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.



31 de comentarii:

  1. De ce se mai adaugă apă peste supa cu galuste? Supa nu e aproape gata? Adica nu i se va schimba gustul dacă o "lungim" cu apă?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Nu ii schimba deloc gustul, supa mai fierbe cateva minute dupa ce stropim galustile cu apa. O zi buna si iti mulumesc pentru mesaj si vizita!:)

      Ștergere
    2. Dacă supa clocoteste cand punem gălustile,acestea se vor intarii🙊(la ciorba de perisoare se foloseste această tehnică)deci cu cat focul este mai domol si adaugând la sfarsit o cescuta de apa/supa rece,acestea vor iesi pufoase.🙋

      Ștergere
  2. Ms acum am incercat si eu aceasta reteta exact cum ai zis si miau iesit perfecte msss

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa aud asta. Pup, o noapte linistita!

      Ștergere
    2. Anonim5/4/23

      Am sa incerc si eu.Imi ies tari.

      Ștergere
    3. Recomand reteta din toata inima...eu numai asa le fac. Ies super moi.

      Ștergere
  3. Săru-mâna pt reteta! In sfârșit bine explicata! Când voi termina dieta, cu siguranța o voi încerca! De vreo trei ori am încercat și mi-au ieșit tari la mijloc, nici vorba de pufoșenie... 🤦‍♀️ Din câte am mai citit, Greșelile mele erau ca nu lăsam la odihnit și le puneam când clocotea supa.. 😬 iar metoda cu apa de curând am înțeles ca “sperie” aceste găluște sa nu iasă tari...😉

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte buna rețeta! Au ieșit niște găluște pufoase! Mulțumesc 😉

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca ti-au reusit. O zi frumoasa!

      Ștergere
  5. Acum încerc și eu rețetă sper sa îmi iasă căci eu firb puimersi de reteta

    RăspundețiȘtergere
  6. bestiale și demențiale de pufoase!!!
    multumim pentru rețetă!

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim30/5/22

    Interesant!Am să încerc! Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim25/8/22

    Multumesc pentru reteta,🌹

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim25/8/22

    MA NUMESC GICA DIN BRASOV SI VA MULTUMESC PT RETETE

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Gica. Iti multumesc si eiu pentru aprecierei

      Ștergere
  10. Anonim25/8/22

    Va mulțumesc pentru rețetă am sa incerc

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim25/8/22

    Super rețetă!

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim26/9/22

    Toate rețetele îmi plac ,sănătate și numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa aud asta. Sanatate multa va doresc si voua.

      Ștergere
  13. Anonim26/9/22

    Par f bune. O sa le încerc cu drag. Ca tare îmi plac dar in ultimul timp de câte ori am făcut mi s-au desfăcut toate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astept sa imi spui cum ti-au iesit. O zi frumoasa!

      Ștergere
  14. Anonim26/9/22

    Foarte bine galustele
    Mulțumesc ptr rețeta

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!