11.07.2017

Gem de caise

Gemul meu pastreaza aroma si culoarea fructului proaspat😌. Este natural si tare bun...recomand reteta cu drag!💜 La fel se face si gemul de piersici.


Daca probati reteta mea de Gem de caise, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


      Ingrediente:
  • 4 kg de caise 
  • 2 kg zahar
  • zeama de la o lamaie

Mod de preparare:
Spalam caisele in apa rece si le lasam la scurs intr-o strecuratoare. Cand sunt bine scurse le rupem in doua si le scoatem samburii. Daca sunt mai mari le puteti rupe in patru. Asezam straturi alternative de caise si zahar intr-un vas cu fundul gros. Adaugam zeama de lamaie, acoperim vasul cu capac si il lasam sa stea peste noapte ca sa isi lase siropul.
A doua zi punem oala pe foc potrivit, avand grija sa amestecam ca sa nu se lipeasca fructele si zaharul de fundul vasului. Cand incepe sa fiarba reducem focul la mic.
Cat timp gemul fierbe ne ocupam de sterilizarea borcanelor: le spalam foarte bine cu apa calda si detergent de vase, apoi le punem intr-o tava fara sa se atinga intre ele si fara sa le inchidem cu capace. Punem tava cu borcanele in cuptor la foc mic, pentru 15-20 de minute. Dupa acest timp inchidem cuptorul si in aceeasi tava punem si capacele bine spalate. Le lasam acolo pana gemul este gata.
Fierbem gemul aproximativ o ora si trei sferturi (la foc mic) sau pana se leaga. Testam daca este suficient de fiert punand pe o farfurie o lingura de gem.... daca nu lasa zeama, inseamna ca gemul este gata.
Il punem fierbinte in borcane pe care le inchidem cu capace. Le intoarcem cu capacul in jos pentru 10-15 minute, dupa care le rasturnam in pozitia normala. Le acoperim cu o patura sau un prosop gros si le lasam pana in ziua urmatoare sa se raceasca lent. Etichetam borcanele si le depozitam la loc racoros.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu DULCETURI/SIROPURI.















Aici gasiti reteta pentru DULCEATA DE VISINE.

Aici gasiti reteta LICHIORULUI DE CAISE.


12 comentarii:

  1. Multumesc mult pentru reteta GEM DE CAISE. Si noi, in familie, consumam gem de caise si piersici, la clatite si aluaturi la cuptor.Uneori la micul dejun o lingurita.Eu pun zahar mai putin, ne place mai acrisor.Multumesc inca odata !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Da, si eu, uneori, il fac cu zahar mai putin...depinde cat de dulci sunt si fructele. O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  2. Anonim12/6/22

    Va mulțumim pentru rețete sant super

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru aprecieri, o zi frumoasa!

      Ștergere
  3. Anonim12/6/22

    De ce mie mi se inchide la culoare cu tot cu lămîie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru ca il fierbi in exces. Incearac sa il fierbi mai putin si isi va pastra culoarea

      Ștergere
  4. Anonim13/6/22

    Mulțumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim7/7/22

    Lămâiea când se pune?La sfârși?

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim12/7/23

    Gicuta, ești minunată ! Multumesc pentru toate informatiile pretioase !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri. Te imbratisez tare, o zi fumoasa!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).