23.09.2018

Zacusca de fasole boabe

Zacusca de fasole boabe este o bunatate! Recomand portie dubla daca vreti s-o mai apuce iarna in camara voastra.😏 

Daca probati reteta mea de Zacusca de fasole boabe, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • 1 kg fasole boabe
  • 1 kg ceapa
  • 600 g morcov 
  • 2 kg ardei capia -se poate folosi si ardei gras
  • 750 ml suc concentrat de rosii
  • 400 ml ulei
  • 2 frunze de dafin
  • sare
  • piper macinat





Mod de preparare:

Alegem fasolea de impuritati, o spalam si o lasam peste noapte sau pentru cel putin 3-4 ore intr-o oala cu apa rece la inmuiat.
Pregatim borcanele si capacele acestora: le spalam si le clatim bine cu apa, apoi le asezam intr-o tava, fara sa se atinga intre ele. Punem tava cu borcanele in cuptor si il aprindem la foc mic. Sterilizam borcanele in jur de 20 de minute, apoi inchidem flacara cuptorului si punem in tava cu borcane si capacele acestora, spalate in prealabil. Le lasam sa se raceasca in cuptor.
Coacem ardeii pe tabla speciala, apoi ii punem intr-un vas si presaram sare peste ei. Acoperim vasul si lasam 10 minute ardeii sa abureasca. In felul acesta se vor curata foarte usor. Ii curatam de coaja si indepartand semintele si cotoarele. Ii punem intr-o strecuratoare pe care o asezam pe un bol . Ardeii isi vor lasa ceva zeama pe care o vom pastra.
Cand fasolea se inmoaie vom verifica daca sunt boabe care plutesc la suprafata apei si le inlaturam. Punem oala pe foc si dupa cateva clocote scurgem apa si o inlocuim cu alta. Repetam operatiunea inca de doua ori. Cand am terminat de oparit fasolea o punem la fiert. Eu am fiert-o in oala sub presiune 25 minute dupa primul suierat. Cand este fiarta, o scoatem intr-o strecuratoare si o lasam la scurs.
Cat timp fierbe fasolea curatam si spalam legumele crude. Ceapa o tocam marunt, iar morcovul il dam pe razatoarea mica. Ardeiul copt il taiem in fasii micute. Intr-o cratita/oala cu fundul mai gros sau una care nu lipeste incingem cei 400 ml ulei, apoi adaugam ceapa. Amestecam, si dupa 1-2 minute punem morcovul ras. Le calim pana acestea se inmoaie, apoi adaugam ardeiul taiat impreuna cu zeama lasata de la acestia. Punem piper dupa gust, doua frunze de dafin si o lingurita cu sare. Eu am folosit sare neiodata de muraturi. Vom mai adauga sare si dupa ce punem fasolea in cratita cu legume. Cand incepe sa fiarba adaugam si sucul de rosii. La ingrediente am scris suc de rosii concentrat deoarece sucul meu a fost foarte gros, aproape de consistenta bulionului. Voi puteti pune 1 litru de suc, sau mai puteti adauga 1-2 linguri cu bulion/pasta de rosii. Lasam sa fiarba totul la foc mic pana legumele sunt bine patrunse. Amestecam periodic si avem grija ca legumele sa nu se lipeasca de fundul cratitei. Cand sunt bine patrunse adaugam fasolea. Eu 3/4 din cantitatea de fasole am pasat-o cu mixerul(se poate trece prin masina de tocat) si restul am lasat-o boabe intregi. Daca doriti, puteti pasa toata cantitatea sau puteti lasa  boabele intregi. Orice varianta ati alege, zacusca va iesi la fel de buna. Adaugam mai intai fasolea pasata, amestecam bine si lasam sa fiarba aproximativ 10 minute dupa care vom pune si boabele intregi. Gustam si mai adaugam sare dupa gust si daca este nevoie si piper. Dupa alte 10 minute inchidem focul de sub oala si lasam fasolea sa se racoreasca. O punem in borcanele pregatite dinainte si le asezam intr-o cratita mai mare in care asternem mai multe straturi de hartie, un prosop de bucatarie sau o laveta curata, asa cum am facut eu. Am crestat laveta pe alocuri ca sa poata iesi si pe acolo aburul. Turnam apa pana aproape de capacele borcanelor si punem cratita pe foc mediu. Fierbem borcanele 45 de minute dupa primul clocot. Dupa acest timp, inchidem focul de sub cratita, o acoperim cu capac sau cu o tava de metal si lasam borcanele pana a doua zi sa se raceasca odata cu apa din cratita. Le depozitam in camara sau pivnita. Este absolut minunata aceasta zacusca. Iarna o putem servi ca atare sau alaturi de carnaciori.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😗. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de CONSERVE/MURATURI.
















10 comentarii:

  1. Da,perfect;;Azi mia zis baiatul,,mama nu vrei sa faci o zacusca de fasole)? Cauta o reteta);; Si reteta ma gasit,am sa fac,ne place,.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc pt rețetă,a ieșit minunată 🤗

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim29/10/22

    Ii foarte buna mai fac o porție vă mulțumesc pentru reteta

    RăspundețiȘtergere