29.02.2016

Zacusca de vinete


     Nicio iarna fara zacusca!


loading...
      Ingrediente:
  • 4 kg vinete
  • 2 kg ardei kapia
  • 1 kg gogosari
  • 1 kg ceapa


  • 1 litru suc de rosii
  • 600 ml ulei
  • 3-4 frunze de dafin
  • sare
  • piper



Mod de preparare: 
Mai intai ne ocupam de sterilizarea borcanelor: le spalam cu apa calda si detergent de vase ,apoi le asezam pe o tava ,fara sa se atinga intre ele si fara sa le inchidem cu capace.Capacele le vom pune la uscat doar dupa ce inchidem cuptorul.Punem tava cu borcanele in cuptor la foc potrivit pentru 15-20 de minute apoi inchidem cuptorul si le lasam acolo pana terminam zacusca de preparat.
 
Vinetele, gogosarii si ardeiul capia le-am copt si  curatat apoi le-am lasat la scurs.
Ceapa curatata si spalata am taiat-o solzisori.
Am pus uleiul la incins intr-o oala de tuci si am adaugat ceapa.
Cand ceapa s-a inmuiat am adaugam ardeiul taiat si vinetele tocate.
Am pus fruzele de dafin,putina sare si piper apoi am dat cratita la cuptor la foc foarte mic. Din cand in cand am scos cratita si am amestecat ca sa nu se lipeasca legumele.




Cand uleiul s-a ridicat deasupra legumelor am adaugat sucul de rosii ,am potrivit gustul de sare si piper si am mai lasat sa fiarba aproximativ 30 de minute. Am scos frunzele de dafin si am pus zacusca fierbinte in borcanele sterilizate.
Am inchis borcanele cu capace si le-am asezat intr-o cratita in care am asternut hartie.Am turnat apa rece pana la baza borcanelor si am pus cratita sa fiarba la foc potrivit.Cand apa a inceput sa clocoteasca am redus focul si am lasat sa fiarba aproximativ o jumatate de ora Am mai completat cu apa cand aceasta a scazut.
Am lasat borcanele sa se raceasca lent in apa in care au fiert, acoperite cu un prosop gros.
Am depozitat borcanele la loc racoros. Din ingredientele de mai sus, mi-au iesit 12 borcanele de 400 g cu zacusca.
Sa va fie de folos!
Aici gasiti si alte retete cu bunatati din bucataria mea. 












loading...
loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

p.b.
});

Articole recente