02.10.2017

Zacusca de peste

Un preparat delicios care nu trebuie sa lipseasca din camara noastra. Cand sunt in pana de idei sau nu am timp sa stau prea mult in bucatarie, fierb niste paste, desfac un borcan cu zacusca, le amestec si masa-i gata! 💜

Daca probati reteta mea de Zacusca de peste, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
        

    Pentru acesata zacusca am folosit:
  • 1,6 kg macrou(se poate prepara cu orice peste care va place)
  • 1 kg ceapa
  • 300 g morcov
  • 1,2 kg ardei kapia( se poate folosi gras sau gogosar)
  • 4-5 catei de usturoi
  • 400 ml suc de rosii
  • o lingura pasta de rosii si ardei (optional)
  • 200 ml ulei
  • 150 ml otet de 9 grade
  • 3 frunze de dafin
  • piper macinat
  • sare



Mod de preparare:
Mai intai ne ocupam de sterilizarea borcanelor: le spalam cu apa calda si detergent de vase, apoi le asezam pe o tava, fara sa se atinga intre ele si fara sa le inchidem cu capace. Capacele le vom pune la uscat doar dupa ce oprim cuptorul. Punem tava cu borcanele in cuptor la foc mic pentru 15-20 de minute, apoi oprim focul si le lasam acolo pana terminam zacusca de preparat.
* 
Curatam pestele si indepartam capetele si cozile. Il spalam bine in mai multe ape reci, apoi il punem int-o oala si turnam otetul, apa cat sa treaca peste el cu doua degete si o frunza de dafin. Punem oala pe foc mic si lasam sa fiarba pana pestele se desprinde cu usurinta de pe oase. Inlaturam spuma ori de cate ori se formeaza. Cand pestele este fiert il scoatem si dupa ce se raceste indepartam oasele si il rupem in bucatele. Daca doriti, il puteti trece  prin masina de tocat. Zeama in care am  fiert pestele o pastram, o vom folosi mai tarziu la zacusca.
Coacem ardeii, ii curatam de coaja, cotoare si seminte si ii tocam cubulete. Decojim ceapa, o spalam si o tocam marunt. Curatam si spalam morcovii si ii dam pe razatoarea mare. Incingem uleiul intr-o cratita cu peretii grosi si adaugam ceapa. Amestecam si turnam cam 100 ml supa din care a fiert pestele. Lasam sa fiarba inabusit pana ceapa se inmoaie. Adaugam morcovul, lasam sa se caleasca 2-3 minute impreuna cu ceapa, apoi punem ardeiul. Adaugam sucul de rosii, pasta de ardei si lasam sa fiarba in continuare la foc mic. Avem grija sa amestecam ca sa nu se lipeasca legumele de fundul cratitei. Cand legumele sunt  patrunse si sosul incepe sa se lege adaugam pestele, usturoiul zdrobit si doua frunze de dafin. Turnam aproximativ 300 ml din supa in care a fiert pestele, apoi condimentam cu sare si piper. Amestecam aproape continuu in zacusca. Cand uleiul incepe sa iasa la suprafata, zacusca este gata. Inlaturam frunzele de dafin si punem zacusca  in borcane (am folosit 8 borcane de 370 ml). Inchidem cu capace si asezam borcanele intr-o cratita in care asternem mai multe straturi de hartie sau un prosop de bucatarie.Turnam apa rece pana la baza lor, apoi punem cratita sa fiarba la foc potrivit .Cand apa incepe sa clocoteasca reducem focul si fierbem bocanele o ora.
Dupa acest timp, oprim focul de sub cratita si lasam borcanele sa se raceasca lent in apa in care au fiert.
Cand se racesc complet, stergem si etichetam borcanele, apoi le depozitam la loc racoros. Un deliciu😋!!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe RETETE CU PESTE.

2 comentarii:

  1. Saru'mana,zacusca mea a inceput sa fermenteze la cateva zile dupa ce am facut-o,ce am gresit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Eduard! Imi pare rau pentru esec...probabil nu ai sterilizat corect borcanele sau nu au fost depozitate la loc racoros.

      Ștergere