01.08.2018

Ardei iuti opariti

Sunt multe metode de conservare a ardeilor iuti: in otet, apa si sare, doar in otet si sare, cu zahar sau fara, cu condimete sau fara condimente. Astazi va prezint o reteta de ardei iuti opariti. Avantajul acestei retete este ca putem manevra ardeii mult mai usor si vor incapea mai multi in borcane.✋


Daca probati reteta mea de Ardei iuti opariti, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cum v-au iesit. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


  Ingrediente:
  • 1 kg ardei iuti
  • 500 ml apa
  • 500 ml otet de 9°
  • o lingura cu varf de sare pentru muraturi

Mod de preparare:
Spalam ardeii in mai multe ape reci, le scurtam coditele si ii punem intr-o strecuratoare la scurs.
Punem un vas pe foc cu apa, otetul si sarea. Lasam sa fiarba pana sarea se dizolva.
Ardeii bine scursi ii punem intr-o oala mai incapatoare. Turnam saramura fierbinte peste ei si acoperim oala cu capac. Ii lasam asa pana a doua zi. In acest interval amestecam de cateva ori in ei, astfel incat ardeii de deasupra sa ajunga si ei la fundul oalei. Ardeii  vor deveni elastici, vor intra mai multi in borcane si ii putem aseza mai usor fara sa ii taiem sau sa ii rupem. A doua zi ii asezam circular in borcane. Deasupra ardeilor din fiecare borcan fixam cate doua betisoare din lemn pentru a-i impiedica sa se ridice deasupra saramurii. Asezam borcanele pe o tava de inox. Infierbantam din nou saramura si o turnam peste ardeii din borcane. Infiletam borcanele, le acoperim cu un prosop gros si le lasam sa se raceasca lent. Dupa preferita, se pot adauga in saramura: piper, boabe de mustar, ienibahar, funze de dafin sau condimentele care va plac. Din cantitatile date mi-au iesit 2 borcane de 750 ml. Celelalte 2 borcane din poze le-am umplut in urma cu 2 saptamani. O sa ne ramana ceva saramura, insa daca facem mai putina, nu o sa cuprinda toti ardeii atunci cand ii oparim. Sper sa incercati si voi reteta si sa fiti multumiti de rezultat😊.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💗. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete de CONSERVE/MURATURI.







Aici gasiti reteta CASTRAVETILOR IN OTET(BULGARESTI).
Aici gasiti reteta GOGOSARILOR IN OTET( LA RECE).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu