21.01.2017

Guguluf din albusuri cu ciocolata


  Le-a venit randul si albusurilor din congelator 😉



loading...


 

        Blat:
  • 11 albusuri
  • 11 linguri faina
  • 11 linguri zahar
  • 5 linguri ulei
  • 2 lingurite esenta de vanilie
  • 2 lingurite coaja de lamaie
  • un varf cutit de sare


  

       Mousse de ciocolata:
  • 200 g ciocolata 50% cacao
  • 400 ml frisca lichida
  • o lingurita gelatina
  • 4 linguri apa

      Glazura:
  • 150 g ciocolata 50%cacao
  • 50 g unt
  • 2-3 linguri de frisca lichida



Mod de preparare
Blat: am mixat albusurile cu sarea pana au devenit spuma tare. Am adugat zaharul lingura cu lingura si am mixat in continuare pana am obtinut o bezea tare si lucioasa.Am turnat uleiul ca la maioneza, apoi esenta de vanilie. Cu ajutorul unei spatule am incorporat faina, amestecand usor de jos in sus. La sfarsit am pus si coaja de lamaie.
Am turnat compozitia astfel obtinuta intr-o forma de guguluf unsa cu unt si tapetata cu faina. Am copt prajitura in cuptorul preincalzit la foc mediu ,aproximativ 40 de minute. Cand a fost gata, am scos prajitura din forma si am lasat-o pana a doua zi.A doua zi am taiat un capacel si am scobit cu un cutit interiorul(vezi foto).





Mousse de ciocolata: am lasat gelatina la hidratat in cele patru linguri de apa rece,pentru zece minute.Intr-o craticioara am pus ciocolata rupta bucatele si 100 ml frisca lichida.Am lasat craticioara pe foc doar cat sa se topeasca ciocolata(fara sa fiarba) si am amestecat continuu.Am topit gelatina hidratata,la foc mic(cateva secunde)si am adaugat-o in sosul de ciocolata. Am amestecat bine si am lasat sa se raceasca.Cu ajutorul mixerului am incorporat sosul de ciocolata racit in restul de frisca, batuta.
Am umplut prajitura cu mousse-ul de ciocolata, i-am pus capacelul(scobit si umplut ) si am glazurat-o cu ciocolata topita in frisca si unt. Am pastrat prajitura in frigider pana in momentul servirii. Sa va fie de folos!
Aici gasiti si alte retete cu bunatati din bucataria mea.














loading...
loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

p.b.
});

Articole recente