18.03.2016

Coliva


Din pacate, vine o vreme cand trebuie sa invatam sa facem si coliva…



loading...

      Ingrediente:
  • 1 kg arpacas
  • 900 g zahar (sau dupa gust)
  • 3 l apa
  • 650-700g nuca uscata in cuptor si zdrobita (pisata)
  • 4 pliculete de zahar vanilat
  • o lingurita sare

  • coaja de la 2 lamai
  • o sticluta esenta de rom
  • o sticluta esentade vanilie 
      Pentru ornat:
  • cacao
  • nuca de cocos
  • bomboane de ciocolata



Mod de preparare:
Alegem arpacasul de impuritati si il spalam in noua ape.
Il punem intr-un vas cu fundul gros si adaugam trei litri de apa.
Punem vasul pe foc mic si amestecam din cand in cand, usor ,ca sa nu se lipeasca graul de fundul vasului.
Daca este nevoie mai adaugam o cescuta,doua, de apa fierbinte.
Cand apa a scazut si graul este aproape fiert(a inflorit) adaugam sarea,zaharul,zaharul vanilat si jumatate din coaja de lamaie. 
Amestecam si mai lasam sa fiarba aproximativ o jumatate de ora, pana graul absoarbe tot lichidul. 
Infigem o lingura de lemn in mijlocul compozitiei ,iar daca aceasta sta dreapta fara sa se incline,coliva este suficient de fiarta.
Acoperim vasul cu un capac (folie)si lasam coliva sa se raceasca foarte bine. 




Amestecam din cand in cand ca sa nu faca crusta. 
Cand este rece, o transferam intr-un castron mai mare,adaugam nuca,esentele si coaja de lamaie ramasa.
Framantam bine compozitia cu mana. 
Asezam coliva pe platouri sau o punem in pahare,cernem deasupra nuca de cocos si o decoram dupa preferinta.
Eu am folosit un sablon cu care am format crucea,iar cercurile de pe margini le-am facut cu ajutorul unui paharut trecut prin cacao.
Pentru realizarea crucii am procedat astfel:am pus tiparul pe coliva si l-am apasat usor fara sa lase urme. Am pus cacao intr-o sita mica , am pudrat in interiorul tiparului, apoi l-am ridicat cu grija.
Dumnezeu sa-i odihneasca in pace pe cei dragi plecati dintre noi!




















loading...
loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

p.b.
});

Articole recente