04.07.2023

Chifle japoneze

Aceste Chifle japoneze le-am facut special pentru Mosii de vara si le-am impartit in amintirea celor dragi plecati dintre noi. Adeseori cand fac paine de casa, framant mai mult aluat si fac si cateva chifle…ne place sa le servim unse cu unt si dulceata. Chiflele au coaja crocanta, iar miezul este moale si pufos. Va invit mai jos sa cititi reteta, si sa vedeti cat de simplu se fac.

Daca probati reteta mea de Chifle japoneze  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.


    Ingrediente:
  • 750 g faina tip 550
  • 7 g drojdie uscata
  • 500 ml apa calduta
  • 1 lingurita sare
  • 1 lingurita zahar
  • 3-4 linguri ulei
    Pentru finisat:
  • apa
  • seminte de susan(optional)



Mod de preparare:
Cernem faina intr-un bol si o amestecam cu drojdia uscata. Drojdia uscata o putem inlocui cu 15-20 g drojdie proaspata pe care o frecam cu zaharul pana se lichefiaza.
Facem o adaincitura in mijlocul fainii, punem zaharul si turnam treptat din apa calduta. Amestecam mai intai cu lingura, apoi cand incepe sa se formeze aluatul punem sarea si incepem sa framantam cu mana. Rasturnam aluatul pe masa de lucru presarat cu faina si il framantam cam 10 minute cu mainile unse cu ulei. Cand este gata, punem din nou aluatul in bolul presarat cu purtina faina sau uns cu ulei, acoperim bolul cu folie alimentara sau un servet curat si lasam aluatul la crescut pana isi dubleaza volumul. La mine a durat putin mai mult de trei sferturi de ora.
Cand este gata, rasturnam aluatul pe blatul usor infainat, il framanatm putin cat sa iasa aerul din el si il imparim in 10 bucati egale pe care le modelam sub forma de bila. Eu le-am cantarit…fiecare bucata a avut cca 125 g. Luam o bila de aluat, iar pe celelalte le acoperim cu folie alimentara pana modelam prima bila. Rulam bila de aluat pana obtinem un snur lung de cca 35 cm. Daca este nevoie ne ungem foarte putin mainile cu ulei. Inodam snurul, dar nu chiar la mijloc, apoi bagam capetele dedesubt…va las mai jos un video cu tehnica de modelare al acestor chifle. Pe masura ce le formam le asezam intr-o tava captusita cu hartie de copt. Lasam distanta intre ele pentru ca vor mai creste. Cand sunt gata, acoperim tava cu un prosop si lasam chiflele la dospit cam o jumatate de ora. Intre timp incingem cuptorul la foc mediu(180°C). Pensulam chiflele dospite cu apa, presaram peste ele seminte de susan, apoi introducem tava in cuptor. Le lasam cca 30 de minute sau pana chiflele sunt frumos rumenite. Cand sunt gata, le scoatem din tava, le lasam sa se racoreasca, apoi le putem servi. Pufoase si gustoase!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!